ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

فرزند سالاری

 

بچه که بودیم پدر و مادر توى سرمان مى زدند، حالا که پدر و مادر شده ایم بچه ها توى سرمان مى زنند» شما هم بار ها و بار ها این عبارت را شنیده اید و شاید هم یکى از کسانى هستید که با مشاهده برترى اراده فرزندانتان بر خواسته و اراده خود، مدام آن را تکرار مى کنید. باید بگوییم شما آدم بدشانسى هستید. متأسفیم! شما زمانى به دنیا آمده اید که پدران و مادران در خانه حکم مى راندند و حالا که... اما نه، آن زمان شما قدرت تغییر مناسبات را در خانواده نداشتید ولى حالا که خود صاحب خانواده شده اید مى توانستید از ابتدا سنگ بنا را طورى بگذارید که اراده فرزندان شیرازه همه چیز را به هم نریزد.  

 

برو به ادامه مطلب ..............

 فرزند سالارى باعث اخلال در رشد اجتماعى کودک مى شود. در این مدل تربیتى کودک در حالى که نمى داند حقوق اجتماعى داراى چه معنایى است، تنها به فکر احقاق خواسته هاى بجا و نابجاى خود است.

در چنین خانواده هایى سازگارى اجتماعى کودک کم مى شود و کودکان سست و بى اراده بار مى آیند و از آنجا که در خانواده هاى فرزندسالار، باید خواسته هاى فرزندان تأمین شود، روحیه اطاعت از قانون و احترام به مقررات اجتماعى و آداب اخلاقى به حداقل ممکن تنزل پیدا مى کند. به بیان دیگر فرزندان این خانواده ها به هنجارهاى اجتماعى، فرهنگى و اصول و ارزشهاى اخلاقى چندان توجهى ندارند.

پدیده فرزندسالارى مسئله اى است که بیشتر در میان خانواده هایى که داراى ویژگى هاى اقتصادى متوسط به بالا هستند ظهور پیدا کرده و وارد سایر طبقات اجتماعى جامعه شده است.

 فرزندسالارى در کشور ما بویژه در کلان شهر ها باعث شده طول دوره نوجوانى و جوانى از مرز۳۵سال نیز تجاوز کند و به تعبیر بهتر تا این سن، افراد هیچ گونه مسئولیت فردى و اجتماعى در قبال خانواده و جامعه از خود بروز ندهند و همه چیز و همه کس را در خدمت خود بخواهند. فرزندسالارى به مفهوم تکتازى و مدیریت بچه ها در خانواده نشانگر منحنى روبه ضعف قدرت والدین در خانه است.      ادامه دارد ................

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد