ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

معنای هر انگشت


انگشت شست: نشان دهنده قدرت اراده در فرد است. این انگشت با خودِ درونی فرد در ارتباط است. وقتی به شما گفته می شود که در انگشت شستتان انگشتری بیندازید، به دقت مراقب تغییراتی که در زندگیتان اتفاق می افتد باشید. این انگشتر قدرت اراده شما را تقویت خواهد کرد.


انگشت اشاره: نشان دهنده قدرت، رهبری و جاه طلبی است. این انگشت نشان دهنده یک نوع قدرت خاص است. این مسئله به خصوص در قدیم الایام وقتی پادشاهان قدرتمند در انگشت اشاره خود انگشتر می انداختند بیشتر نمود دارد. درنتیجه، انداختن انگشتر در این انگشت به شما در این زمینه کمک می کند.


انگشت وسط : نشاندهنده فردیت و هویت فرد است. این انگشت که در وسط قرار گرفته است نشاندهنده یک زندگی متعادل و متوزان است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند زندگی متعادل تری داشته باشید.

انگشت انگشتری:انگشت چهارم شماست. انگشت انگشتری دست چپ به قلب رابطه مستقیم دارد. به خاطر همین است که حلقه ازدواج در این انگشت انداخته می شود. این انگشت همچنین نشاندهنده احساسات و خلاقیت در فرد است. انداختن انگشتر در انگشت چهارم دست راست به شما کمک می کند در زندگی خود خوشبین تر باشید.

انگشت کوچک: نشاندهنده همه چیز در روابط شماست. این انگشت نشاندهنده روابط ما با محیط بیرون می باشد و دقیقاً مخالف شست است که به خودِ درونی ما اشاره دارد. این انگشت نشاندهنده رفتار ما با دیگران است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند روابط خود را تقویت کنید، به خصوص درمورد ازدواج. به ارتقاء روابط کاری هم کمک می کند.

امور تربیتی، یادگار شهید رجایی است، نوشته میرزا علی آیت‌اللهی



امور تربیتی، یادگار شهید رجایی است، تقویت این نهاد از دغدغه‌های شهید باهنر بود. ایده آن دو بزرگوار این بود که در امر تعلیم و تربیت نوآوری بشود؛ یعنی تزکیه‌ پیش از تعلیم و برتر از آن قرار گیرد و انسان‌هایی فرهیخته تربیت شوند تا جامعه‌ای اسلامی داشته باشیم.
در سال‌های نخست انقلاب که گروهک‌ها مدارس را به آشوب کشیدند و پیروان مکتب‌های گوناگون کوشیدند تا مدارس را پایگاه نشر و اندیشه خود سازند و در نتیجه، نیروی نوجوان و جوان را صرف پیاده‌سازی برنامه‌های خود کنند، تعداد اندکی از معلمان نیز با این گروهک‌ها همکاری کردند و با نفوذ در دانش‌آموزان، کوشیدند مدارس را به تعطیلی بکشانند.

ادامه مطلب ...

هفت، رقمی اسرارآمیز و مقدس

  

 جادوی هفت
 

هفت طبقه بهشت  

 

هفت گناه کبیره  

 

هفت کلمه آخر  

 

هفت علم انسانی (علوم سبعه) 

 

 عجایب هفتگانه طبیعی  

  

هفت مرد فرزانه   

 

هفت دریا  

 

هفت حس  

 

  هفتمین پسر از هفتمین پسر

 

عجایب هفتگانه قرون وسطی

ادامه مطلب ...

خواص بعضی از میوه ها

موز                   Musa sapientum  

 هل                           Cardamom   

 

کنجد                              sesame  

 

شلغم                              TURNIP   

 

انار                         Pomegranate  

  

انجیر                                       Figs  

 

 توت فرنگی                   Strawberry  

  

کیوى                                kiwifruit  

 

میخک                                        clove

ادامه مطلب ...

نوجوانان و تربیت دینى

نوجوانى دوران شکوفایى امیال نهفته در وجود انسان است و باید این امیال در مسیر صحیح هدایت و تربیت شوند، بر این اساس اولاً اولیاء تعلیم و تربیت لازم است نقش هدایتگرى خود را بیشتر از گذشته اعمال نمایند و ثانیاً متولیان اوقات فراغت به نیاز هاى نوجوانان در ایام تحصیل و بویژه در فصل تابستان توجه داشته باشند و از همه مهمتر خود نوجوانان لازم است به اهمیت این دوره پى برده و بدانند که داشتن آینده اى سرشار از موفقیت در گرو برنامه ریزى دقیق و استفاده از گوهر ارزشمند زمان مى باشد

ادامه مطلب ...

عرض تسلیت

 
پیشاپیش فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز اشرف بشریت حضرت خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع) را به عموم مسلمانان جهان  تسلیت عرض می کنم

عزاداری و پیام رسانی به بهانه دهه آخر صفر

عزاداری ابی عبدلله (ع) ریشه در اعماق تاریخ دارد چنانکه انبیاء عظام و حتی ملائکه آسمان هر کدام بنحوی برای آن حضرت اقامة عزا کردند .وبنا بر روایات بعدازواقعه عاشورا وشهادت حضرت هوا تاریک و غبار سیاه آسمان کربلا را فرا گرفت و سنگریزه‌ها و حتی ماهی دریا ونیز آسمان چهل شبانه روز برای حضرت گریستند .  


ای در غم تو ارض و سماء خون گریسته      

   ماهی به دریـا و عرش به هامون گریسته
از حــیای دیدة‌ تــو دیــدة‌ آب گریست و     

       ز غم تو کرببلا اندر تب و تاب گریست
عزاداری برای آن حضرت بعنوان یک سنت دیرینه وامری ازناحیه خدا ورسول (ص) است. چنانکه حضرت بوسه بر لبان و حلقوم مبارک حسین(ع) می‌زد و می‌گریست و می‌فرمود :
" انّی اقبل مواضع السیّوف  

 وبه دخترش زهرا(س)درباره اهمیت عزادای برای حسین (ع) ‌فرمود : فاطمه جان هر چشمی روز قیامت گریان است مگر چشمی که بر مصائب حسینم بگرید و آن فرد در قیامت به بشارت بهشت و نفحات آن خندان و شادمان خواهد بود .

ادامه مطلب ...

دیدار با رهبر انقلاب

در روز اربعین حسینی افتخار زیارت مقام معظم رهبری  را پیدا کردم و واقعا حسنیه امام در محضر رهبری خیلی با صفا بود ایشان در اثین دیدار مطالب خیلی خوبی زدند و جا دارد همه یکبار دیگر بخوانیم  

عین همین قضیه در اربعینِ تبریز اتفاق افتاد. من در گذشته هم به مردم عزیز تبریز این را گفته‏ام؛ اگر حادثه‏ى بیست و نه بهمن در تبریز پیش نمى‏آمد، یعنى یاد شهداى قم به وسیله‏ى تبریزى‏ها آن جور با فداکارى زنده نگه داشته نمیشد، ممکن بود جریان مبارزه یک مسیر دیگرى را طى کند. بسیار احتمال داشت که این حادثه‏ى بزرگ با این شکلى که اتفاق افتاد، اتفاق نیفتد. یعنى قضیه‏ى تبریز و قیام مردم تبریز در بیست و نه بهمن یک حادثه‏ى تعیین کننده بود. ماجراى خونهاى ریخته شده‏ى در قم و اصل انگیزه‏ى حرکت قم را، ماجراى تبریز زنده و احیاء کرد. طبعاً مردم در این راه هزینه کردند؛ جانهاى خودشان، آسایش خودشان، امنیت خودشان، همه را خرج کردند، لیکن نتیجه‏اى که گرفتند، بیدارى کل کشور بود. لذا براى قم یک اربعین گرفته شد، براى اربعین شهداى تبریز در بیست و نه بهمن هم، چندین اربعین گرفته شد. این، گسترش حرکت را نشان میدهد. خاصیت حرکت صحیح این است.
متن کامل سخنرانی ایشان در 28/11/87 روز اربعین حسینی

ادامه مطلب ...