ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

بیانیه اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری

 

اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای  

 

خطاب به ملت ایران اعلام کرد که « فصل‌الخطاب در  

 

امور رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع  

 

رهبری، انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصیل امام  

 

خمینی است.»  

 

درادامه بیانیه را بخوانید

اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران اعلام کرد که « فصل‌الخطاب در امور رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری، انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصیل امام خمینی است.»



بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و حماسه‌ساز ایران اسلامی!

سلام علیکم

با حمد و سپاس بیکران به درگاه ایزد منان، ما جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، حضور چهل میلیونی شما مردم فهیم و انقلابی و ولایت‌مدار را در صحنه انتخابات بیست و دوم خرداد ماه هشتاد و هشت که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و یک همه‌پرسی در تایید نظام جمهوری اسلامی ایران بود، ارج می‌نهیم و مواردی را با شما مردم خوب در میان می‌گذاریم.

1-لازم می‌دانیم مراتب قدردانی و تجلیل و تکریم و تشکر خویش را از این همه شور و شعور و حضور و وظیفه‌شناسی اعلام داریم.

2- ولایت مطلقه فقیه، استمرار راه انبیاء و امامان است و ریشه در تفکر قرآنی و معارف اهل بیت علیه‌السلام و سابقه ممتد تاریخی از آغاز عصر غیبت کبرا تا کنون دارد. ولایت الهی فقیه عادل، به طور ویژه ، بنیان نظری نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) است. اعتبار همه مناصب و مقامات حکومتی و مشروعیت تصرفات و تصمیم‌ها و اقدامات آنان در قلمرو مسائل عمومی و وظایف قانونی، ناشی از نصب مستقیم و یا غیرمستقیم و تایید ولی فقیه است. در خصوص ریاست جمهوری هم به تصریح امام راحل و صریح اصول قانون اساسی، اگر تنفیذ انتخاب مردم از سوی ولی فقیه صورت نگیرد، ریاست‌جمهوری، طاغوت است و مشروعیت ندارد. رییس‌جمهور با اعتماد و انتخاب مردم و تنفیذ رای ملت از سوی رهبری مشروعیت و اعتبار کسب می‌کند و به مثابه بازوی اجرایی ولی فقیه است. او موظف است سیاست‌ها و خط مشی دولت را بر اساس سیاست‌ها و رهنمودهای رهبری، ترسیم و اجرا کند، در غیر این صورت، اعتبار شرعی و قانونی ندارد.

3- در این سه دهه ملت ولایت‌مدار و شهیدپرور، همواره، وفاداری و پیروی از ولی فقیه واجب‌الاطاعه را در همه صحنه‌ها به نمایش گذاشته است. با تحقق گفتمان امام و رهبری، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پایدار گردید. بعد از ارتحال امام و تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دامت برکاته، از سوی خبرگان منتخب ملت به عنوان رهبری، معظم له، با اقتدار و صلابت، راه امام را در این دو دهه تداوم بخشیدند و رهبری شایسته و بی‌نظیری را در جهان ارایه دادند. این رهبری والا، در سایه تعالیم اسلام و باورهای دینی مردم تحقق یافته است.

4-دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در جریان انتخابات دهم با فضاسازی رسانه‌ای و تشکیک زودهنگام در سلامت انتخابات و ایجاد التهاب سیاسی و اجتماعی و بالابردن هیجانات و مطالبات از طریق استفاده ابزاری از انتخابات و استفاده از غفلت بعضی از نامزدان ریاست‌جمهوری، با یک جنگ روانی تمام‌عیار وارد عمل شدند و با ادعای موهوم و شبیه به افسانه تقلب بزرگ در انتخابات که برگرفته از سناریوی انقلاب‌های مخملین بود سعی در تخریب اذهان عمومی و ایجاد یاس و تردید در مردم کردند که با خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه بیست و نهم خرداد ماه و اعتماد به نهادهای قانونی توطئه دشمنان مثل گذشته نقش بر آب شد. امت خداجو، با استحکام و اقتدار، پشت سر رهبر خویش برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه خود ادامه خواهند داد.

5-بسیاری از علما و نخبگان و شخصیت‌ها و دلسوزان نظام انتظار دارند که رییس محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام که همواره با تدبیر و فراست در کنار امام و رهبری به حل مشکلات و معضلات کمک کرده‌اند در شرایط کنونی نیز با پشتیبانی بیشتر و شفاف‌تر از ولایت فقیه و بیانات رهبری در این شرایط حساس دشمنان اسلام و نظام و کینه‌توزان و بدخواهان و فرصت‌طلبان را در نقشه شیطانی برای آسیب به وحدت و همدلی ناکام گذارند.

6- از رییس‌جمهوری محترم جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد که با اعتماد مجدد مردم و با اکثریت قاطع بیش از بیست و چهار میلیون رای دوباره انتخاب شدند، می‌خواهیم که با تبعیت از اوامر رهبری و توجه به نصایح خیرخواهانه بزرگان دینی، اولا بیش از گذشته با تمام توان ، در ترویج دین و اخلاق و خدمت به ملت و حل مشکلات معیشتی و پیشرفت و عدالت تلاش کنند، ثانیا از تمامی ظرفیت و توانمندی نیروهای متعهد و ولایی و متخصص و انقلابی در شرایط فعلی استفاده کنند و در جهت هماهنگی و انسجام و همکاری دولت و ملت و قوای سه‌گانه و سایر نهادهای عمومی و دستگاههای گوناگون و شخصیت‌های تاثیرگذار با جدیت بیشتر از گذشته تلاش کنند و از به کارگیری افرادی که موجب لطمه‌زدن به یکپارچگی دولت و حساسیت ویژه نخبگان و مردم ولایت‌مدار و دلسوزان نظام می‌شود قاطعانه پرهیز کنند.

7- در پایان بار دیگر تاکید می‌کنیم نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه میراث گران‌سنگ امام خمینی است و تنها شیوه برای حفظ راه امام و حراست از آن ، حمایت از ولایت فقیه است. تداوم انقلاب اسلامی بر پایه تمسک به ولایت فقیه و ولی فقیه واجب‌الاطاعه است. هم‌چنین اعلام می‌کنیم خط امام را باید در اندیشه و سلوک رهبری یافت. فصل‌الخطاب رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصیل امام خمینی است. امیدواریم نخبگان جامعه در این امتحان الهی همراه صفوف یکپارچه ملت در کنار رهبری همواره در پاسداری از این ودیعه الهی و دفاع از حریم شرع مقدس و حقوق ملت و نعمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مشمول تفضلات الهی و لطف و عنایت بقیه‌الله‌الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرند.

والعاقبه لاهل التقوی و الیقین

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد