ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

حرفهای بی پهلو

آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  پیش از ظهر دوشنبه در دیدار مسئولان ارشد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنرانی اخیر هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه انتقادهای شدیدی را درباره مواضع آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد و گفت:  

 

 

 هاشمی با موضع‌گیری‌هایش که از سه پهلو هم گذشته است، هر روز از نظام دورتر می‌شود.

 به نظر من سخنان هاشمی با آن نوع بیان به جای اینکه احترام به رهبری باشد، نوعی توهین و جسارت به آیت‌الله خامنه‌ای بود.

 ‌فرمایشات مقام معظم رهبری را که می‌شنویم ‌بسیار روشنگرانه و حاوی مطالب مهمی است اما در مقابل هاشمی با اظهارات دو پهلو معلوم نیست چه هدفی دارد.

 من این نوع اظهارات را نمی‌فهمم؛ شما با حکم رهبری مسئولیت گرفته‌اید آن وقت این طوری صحبت می‌کنید.

 هر چه با خودم مباحثه کردم نتوانستم خودم را نسبت به مواضع هاشمی قانع کنم.

«خواص خط و ربط خود را با دشمنان نظام به صورت شفاف بیان کنند»، ادامه داد: به قول یکی از نویسندگان بسیاری از خواص خاصیت خواص بودن خود را به کلی از دست داده‌اند و در بین مردم جایگاهی ندارند.

 هاشمی در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه که من می‌دانم چه کسانی هستند گفته است که برای برون رفت از شرایط موجود کشور راه‌حل‌هایی را که با توجه به تجربیاتم در نماز جمعه بیان کردم به آن پایبندم و باید اجرا شود.

 آقای هاشمی مگر شما در این 30 سال از رهبر جدا بوده‌اید. هر کجا که رهبری بوده‌اند شما نیز بوده‌اید. تجربیات شما چه تفاوتی با تجربیات آقای خامنه‌ای دارد؛ شما در نماز جمعه گفتید نسبت به نتیجه انتخابات تردید دارید ولی مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر سالم بودن نتیجه انتخابات فرمودند اگر مشکلی است قانونی عمل کنید.

 انتخابات در کمال صحت و سلامت تمام شد، در شرایط کنونی از سوی دشمنان بحث براندازی نظام مطرح است و امروز کسانی که به میدان آمده‌اند به دنبال براندازی نظام هستند.

چقدر این دشمان نظام نادان هستند که با اختصاص مبالغی می‌خواهند نظام اسلامی ایران را سرنگون کنند.

آنها کور خوانده‌اند نظام اسلامی ایران مقتدر با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای پا برجاست و دشمان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 مردم با آن اجتماع عظیم که به گفته کارشناسان در طول 30 ساله انقلاب بی‌نظیر بود، جواب آنها را دادند آیا این مردم می‌گذارند نظام سقوط کند.

 آقای هاشمی اگر امروز می‌خواهید صحبت کنید جسارت به عکس امام و توهین روز عاشورا را محکوم کنید. معنی ندارد که بیایید و دوباره بر مواضع خود پافشاری کنید.

 برخی خواص و دشمنان کشور هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند، نظام هیچ وقت تسلیم نمی‌شود و اجازه حرکت به آنان را نخواهد داد.

 آقای هاشمی تجربه شما از کجا به دست آمده است. هر کجا که رهبری بودند شما هم بودید. رهبری در نماز جمعه تکلیف را مشخص کردند. حزب اعتدال و توسعه چه جایگاهی در این کشور دارد که شما در بین آنها سخنرانی می‌کنید و آن وقت می‌گویید برای برون رفت کشور از مشکلات راه حل دارد.

 شما در آن نماز جمعه هر چه که خواستید گفتید. این سخنان را معنی کنید.

 آقای هاشمی در دیدار اعضای حزب توسعه و اعتدال گفته است در شرایط فعلی باید افرادی از دو جناح مشکلات را در کنار رهبری حل کنند.

 کسانی که در مقابل حکومت قرار دارند، از نظام جدا هستند، آن وقت شما می‌گویید افرادی معتدل از دو جناح باید در کنار رهبری مشکلات را حل کنند؟ بگویید افراد معتدل جناح مخالف چه کسانی هستند؟

 در دیداری که با وی داشتم به او گفتم چرا دخالت می‌کنید؟ کشور قانون و قوه قضائیه دارد که به این مسائل رسیدگی کند. شما اگر می‌خواهی صحبت کنی، نظام را تثبیت کن و سلیقه شخصی را در این مسائل دخالت نده.

 معتقدم سخنان هاشمی از سه پلو هم گذشته است.

 هاشمی در دیدار اخیرش می‌گوید« رهبری را فرد اصلح برای حل مشکلات می‌دانم»، به نظر من سخنان هاشمی خطاب به رهبری جسارت به ایشان بود. آقای هاشمی در واقع به رهبری توهین کرد.

 مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را برای رهبری نظام اسلامی انتخاب کرده‌ است و مردم نیز بارها از مواضع روشنگرانه رهبری تقدیر کرده‌اند؛ مانند ایشان در کشور وجود ندارد که 20 سال در برابر مشکلات ایستادگی کرده و آنها را حل کرده‌اند.

در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم از ایشان در مورد مشکلات موجود و آیا اینکه در کشور مشکلی وجود دارد پرسیدم که «آقا» فرمودند:«اگر مشکلی هست، طبق قانون حل می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. طی 30 سال گذشته مشکلات از این بدتر وجود داشته که حل شده است».

 رهبری بارها به آنها گفته بودند که اگر اعتراضی دارند، قانونی عمل کنند اما آنها همچنان حرف خود را تکرار کردند.

 هاشمی در آن جلسه گفته بود که رهبری را «فرد اصلح» برای حل مشکلات می‌داند که به نظر من این کلام معنی رهبری را دچار تردید کرد و این بزرگ‌ترین جسارت به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بود.

 هاشمی گفته است که با رهبری دست دشمنان را از کشور کوتاه خواهیم کرد؛ این را بگویم تا زمانی که اسلام وجود دارد، دشمنان دست از سر کشور بر نمی‌دارند و هر روز علیه نظام توطئه‌ می‌کنند.

رهبری بارها و بارها بر خودداری خواص از دو پهلو حرف زدن تاکید کرده‌اند و ایشان در سخنان خود بارها خواسته‌اند که هاشمی به آغوش نظام باز گردد، ولی هاشمی با موضع‌گیری‌های خود هر روز از نظام دورتر می‌شود.

 این نظام به سادگی به دست نیامده است که بخواهد به سادگی از دست برود.

 هنوز هم نتوانسته‌ام خودم را در مقابل اظهارات آقای هاشمی راضی کنم.
در سایت‌ها و رسانه‌ها اعلام شده بود که آقای هاشمی به یزدی لبخند زده است، مگر لبخند من یا لبخند هاشمی اختلافات را حل می‌کند.  

 در هر جا که آیت‌الله خامنه‌ای بروند ملت و ما دنبال ایشان  

 

خواهیم بود؛ 

 

 اما آقای هاشمی این را بدانید که دنبال شما نمی‌آییم.  


   

بازنگری در خوشه‌بندی خانوارها

معاون وزیر اقتصاد و سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی 
 از بازنگری در خوشه بندی خانوارها برای پرداخت یارانه نقدی پس از 22 بهمن ماه و تکمیل اطلاعات خبر داد.
محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با فارس در خصوص انتقاداتی که طی روزهای اخیر درباره خوشه بندی دهکهای درآمدی مطرح شده است، اظهار داشت: 
 نظر رسمی کارگروه درباره خوشه‌بندی مردم این است که قانون همه اقشار را متناسب با سطح درآمد مخاطب قرار داده و این جهت‌گیری در کارگروه نیز دنبال می‌شود،بدین معنا که به همه افراد در هر خوشه‌ای یارانه‌ تعلق خواهد گرفت.
 با استفاده از اطلاعات جدید و بررسیهای صورت گرفته پس از نهایی شدن اطلاعات، طبق زمان‌بندی مرکز آمار در 22 بهمن خوشه‌ها بازنگری می‌شوند.
 از مردم می‌خواهیم که با مرکز آمار در تکمیل اطلاعات خود همکاری کرده و اطمینان داشته باشند که حق هیچ ایرانی ضایع نخواهد شد.
 قرار گرفتن در خوشه سوم به معنی عدم بهره‌مندی از توزیع یارانه‌های نقدی نیست.
بازتوزیع درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها به خوشه‌بندی محدود نمی‌شود، بنابراین پس از تکمیل اطلاعات در 22 بهمن که آخرین زمان برای تکمیل اطلاعات از سوی مرکز آمار اعلام شده است در خوشه‌بندی همه مردم بازنگری خواهد شد.
 قرار گرفتن در خوشه سوم مترادف با عدم بهره‌مندی از یارانه‌های نقدی نیست و اگر مردم اعتراضی دارند و مدارک خود را ارائه کنند، ممکن است کسی که هم اکنون در خوشه سه قرار دارد به خوشه یک منتقل شود.
 همه اقشار متناسب با سطح درآمد تحت پوشش قرار خواهند گرفت، قانون ما را مکلف کرده و طبق قانون عمل خواهیم کرد.
 کارگروه هنوز در خصوص نحوه بازتوزیع یارانه نقدی بین خوشه‌ها هیچ مصوبه‌ای نداشته است، بنابراین درباره چگونگی بازتوزیع بعدا تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
فرزین درباره اظهارات میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری و اعلام پرداخت یارانه 25 تا 30 هزار تومانی برای دهک‌های پایین گفت: در تماس تلفنی که با آقای میر تاج‌الدینی داشتم، ایشان عنوان کردند در سخنرانی خود ارقام مذکور را به عنوان مثال اعلام کرده‌اند اما در رسانه ها به عنوان خبر اعلام شده است.
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی همچنین در خصوص مباحث مطرح در جلسه دیروز و امروز کارگروه طرح تحول که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در این نشستها دو موضوع یعنی "تعرفه‌های انرژی " در سال اینده و بسته سیاستی حمل و نقل برون شهری و درون شهری بررسی شد.
 در مورد تعرفه‌های انرژی سناریوهای مختلفی طرح شده ولی هنوز به نتیجه و جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
 روز گذشته آقای مدد رئیس مرکز آمار گزارشی از وضعیت ثبت نام مردم و وضعیت قرار گرفتن افراد در خوشه‌ها ارائه کردند، در جلسه امروز نیز فقط به بررسی بسته سیاستی حمل و نقل برون شهری، درون شهری پرداختیم که مصوب شد و ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت با همکاری دستگاه های مرتبط از فردا نسبت به اجرایی کردناین بسته اقدام می‌کنند.
 در این بسته پروژه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی دیده شده که باید شروع کنیم و اطلاع‌رسانی لازم درباره خود بسته را نیز ستاد مدیریت سوخت انجام خواهد داد.
 بسته سیاستی حمل و نقل برون شهری و درون شهری با همکاری وزارت راه و کشور اجرایی می شود.

بیانات قاطع رهبر فرزانه انقلاب

همه بدانند ما از طرف ملت ایران و از طرف خود به هیچکس باج نخواهیم داد
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: امروز هیچکس نباید بگوید من تکلیف و مسئولیتی ندارم بلکه همه باید در دفاع از نظام جمهوری اسلامی که دفاع از اسلام، حقوق مردم و عزت کشور است، احساس مسئولیت کنند.

 

در اوائل انقلاب برخی افراد و جریانها که مدعی روشنفکری و طرفداری از رأی مردم و خلق بودند و شعار دموکراسی می دادند در مقابل خلقی که نظام اسلامی را با بهای سنگینی برسر کار آورده و به آن رأی داده بودند، ایستادند و با مردم مقابله مسلحانه کردند. 

 آمریکاییها می گویند 45 میلیون دلار بودجه تصویب کرده اند تا از طریق اینترنت جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند که این نشان دهنده اوج درماندگی دشمن است زیرا آنها تاکنون دهها 45 میلیون دلار صرف مقابله با نظام اسلامی از طریق کار دیپلماسی، تحریم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روشهای دیگر کرده اند ولی به هیچ نتیجه ای نرسیده اند. 


 

مطالب مهم دیگر را در صفحات جداگانه بخوانید

حاشیه های حضور بادیسمها

 

حضور چهره های اصولگرا مانند  محمدحسن ابوترابی فرد،   احمد توکلی و حسن بیادی  

 

قابل توجه بود.
 

خدایا اصولگرایی توکلی را قبول کنیم یا ابوترابی را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

 

هر کدام یا به نعل می زنند یا.....  

من به آقای کواکبیان با این که منتقد سر سخت دولت و از اصلاح طلبان است خیلی احترام قائل هستم و به دیگر اصولگرایان نیز همینطور چون در خطی که انتخاب کرده اند مصمم هستند یک بام و دو هوا نیستند 

 اما توکلی و ابوترابی بعد از انتخابات چنان حرکت می کردند که گویی کشور خراب شد و اینها تنها ناجیان کشور هستند و بعد از حرکت مردم مثل لاک پشت پشت سر مردم بصورت خزندگان حرکت کردند  

آقای توکلی و امثالهم  

 ابوترابی شما اگر اصولگرا هستید لااقل از اصلاح طلبان یاد بگیرید که به دوستانتان کمک کنید نه اینکه مانند .......... به جان احمدی نژاد بیفتید 

 در اکثر مجالس اصلاح طلبان  حداقل به رئیس جمهور احترام می گذارند اما شما آنقدر از خود راضی هستید که بی ادبانه ترین رفتارها را به ایشان انجام می دهید اگر دین ندارید و حزبتان مشخص نیست حداقل انصاف داشته باشید  

و می دانم که هیچ وقت شما درست نمیشوید چون بادیسم هستید ..................... 

 

و اما باید به اصولگرایان راستین این کشور پاسخ روشنی بدهید که در همایش حزب مردم سالاری چکار می کردید ..؟؟؟؟؟ آقای ابوترابی شما در آنجا به چه عنوانی سخنرانی کردید مگر همایش اصولگرایان بود 

باید در پیشگاه احدیت به اجدات پاسخ دهی والا که مردم را قابل نمی دانید چون آنقدر بیمقدار شده اید که نگو و نپرس  

ادامه مطلب ...

اقدام به موقع در جلوگیری از وقف دانشگاه آزاد؛

سلیمی نمین: 
 چسبندگی برخی از جریانات به اموال عمومی آنقدر زیاد است که براحتی از آن دل نمی‌کنند

در حالی که عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد، در اظهارات مختلفی اموال این دانشگاه را وقف شده دانسته و حتی مدعی شد که صیغه وقف اموال آن هم خوانده شده است، جلسه پایانی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد، بافته های مسئولان دانشگاه آزاد را پنبه کرد. 

 

آنان به هر حیله ای متوسل می شوند تا موضوع وقف را به نقطه دلخواه خود برسانند. 

 

این ترفندها نشان می‌دهد که هیچ هدف خیری در موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد وجود ندارد چرا که کسی برای انجام کار خیر به حیله و دروغ متوسل نمی شود. 

 

بر این اساس صیغه وقف اموال دانشگاه آزاد که آقای جاسبی از خوانده شدن آن سخن گفته بود، قطعا باطل است.

ادامه مطلب ...

شعر: برای روشنایی، تو غزه و تو صعده

هم بی بی سی و هم اون صدای آمریکاشون
بازوی اجنبین، لعنت به هر دو تاشون

آمریکا و انگلیس هر یک به فکر خویشن
بر خاک پاک ایران این ناکسا سیریشن

یکی تو فکر نفته اون یکی دنبال گاز
یکی به اسم فرهنگ اون یکی با بوق و ساز

سکولاریسم اون ها معنی هرزه داره
یعنی که بذر شیطون توی دلا می کاره

وقتی که بذر شیطون تو دلها زد جوونه
همه می شن اسیرش بعدشم اون میمونه

میمونه توی دل ها تا که خدا نمونه
"استعمار فرانو" این معنی همونه

دمکراسی، آزادی، جامعه ای که بازه
اما اگه ببینی دماغشون درازه

ابوغریب رو دیدی؟ گوانتانامو رو چی؟
خدا رو شکر ندیدی! ازم نپرس یعنی چی!

برای روشنایی، تو غزه و تو صعده
بمبای فسفری شون، ریسه ی لامپ می بنده!

این دو تا از جنس هم فرزندشون حرومه
رژیم صهیونیستی کارش دیگه تمومه

بیاین با هم بخونیم آواز خوب براشون!
یعنی همه بخونیم که "مرگ به هر سه تاشون"

طرح از سید مسعود شجاعی طباطبایی (کاریکاتوریست برجسته‌ی کشور) و شعر احسان محمودپور در تکمیل آن

تناقض در گفتار علی مطهری

آقای مطهری باید یاد آور شوم دروغگو حافظه ندارد یعنی گفتن یک دروغ بیشمار  

 

دروغ به همراه خواهد داشت   

ایشان با عدم درک درست از وضعیت در حال سپری کردن اوقات خوششان می باشند ..... 

 

در زمان طاغوت یکی از نمایندگان در مجلس از وزیر نفت  

 

در خصوص پول نفت سئوال کرده بود 

 

گفتند سئوالت را بررسی می کنیم و جواب می دهیم شب هنگام درب منزل اقای نماینده به صدا در می آید در را که باز می کند اقای وزیر نفت با چند تا از دوستان برای شب نشینی آمده بودند و در آنجا به او می گویند که شما ادم خوبی هستید و ما می دانیم که شما نگران کشور شده اید  

 

شما نگران نباشید  

 

ما سعی خواهیم کرد که جواب قانع کننده ای برای شما پیدا کنیم ولی این جمدان را تحویل بگیر بعد ببینیم چه می شود نماینده بادیدن چمدان پر از پول سئوالش از وزیر نفت یادش می رود و بعد از خوش و بش اقای وزیر خداحافظی می کند و می رود 

 

 آقای نماینده از آن به بعد وقتی پولش تمام می شد از وزیر نفت سئوال می کرد بعد از مدتها از این قضیه در اخرین بار که از وزیر سئوال می پرسد شب هنگام بر خلاف گذشته یکی از افراد وزیر داخل منزل ایشان می شود و پاکتی کوچک و لی سنگین را به او می دهد 

 

 آقای نماینده وقتی پاکت را باز می کند نامه وزیر با یک کلت کمری روبرو می شود 

 

 آقای وزیر نوشته بود سهم شما از نفت تمام شده است   

ادامه مطلب ...