ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

اختلاس نگوئید ؟

در دوران نوجوانی با پسر خاله ام که بیشتر هم صحبت بودیم مدام از درآمد بیشتر و رسیدن به بعضی جاها و ... صحبت می کردیم . روزی از من قرض خواست و من پول تو جیبی که داشتم بهش دادم و بخاطر مچاله بودنش عذر خواستم که بر گشت و گفت من از خدا چیز زیادی نمی خواهم فقط دو سه گونی پول مچاله شده و پاره شده بهم بده راضی هستم . دیروز یکی از دوستان تعداد صفرهای اختلاس بانک صادرات را ازم پرسید و چه فکر ها که به صفر های آن نداشت .......

امروز خواستم مطلبی در این مورد بنویسم که شعر آقای قزوه را دیدم و گفتم این شعر امروز از همه مطالب من بهتر خواهد بود پس بخوانید : 


به من مربوط نیست که سایت‌ها چه می‌نویسند
که دولت چه می‌خواهد از جان مجلس
یا مجلس چگونه کنار می‌آید با قوه قضاییه ...
به من مربوط نیست که اختلاس سه هزار میلیاردی یعنی چه
و اصلا سه هزارمیلیارد چقدر است و
پشت ماجرا چه پدرسوخته‌هایی هستند
به من مربوط نیست دیگر
که حکم جلب دارد و
آبرو می‌برند...
پس ای ابر خطاپوش ببار...

به من مربوط نیست که بگویم آقای "ایکس" که کمی چاق است
که بود و کجا بود
و چه شد که شد و افتاد
یا اقای "وای" که شکل مستر فلان بود
یا آقای "زد" که لاغر است و مدام قول می‌دهد
اصلا که بوده‌اند و کجا بودند
یا این که این جماعت زیبایی اندام
چه ارتباطی با سیاست دارند
ای کاشکی آقای "ایگرگ" این الف بچه‌ها را نمی‌آورد...
(این ایگرگ می‌تواند آقای آلبرت انیشتن باشد
که لابد ارتباطی با اختلاس هم دارد)
من فقط باید بنویسم آقای "ایکس" و "زد"
و شما خیال کنید که آنها آقای سنگ پایند یا آقای رب گوجه فرنگی
وقتی که قاط می‌زند اقتصاد سیاسی
سیاست فرهنگی
باید که هنگ کند
اشعار من
و گاه شعر همین می‌شود که می‌بینی
البته ما شاعران می‌دانیم که حال سیاست خوب نیست
البته ما دانش آموزان می‌دانیم
تا وقتی اختلاس حل نشود
کیف قاپها تمام نمی‌شوند
البته ما ریزه میزه‌ها می‌دانیم
که اختلاس ریشه داشت در حرمسرای آقامحمدخان قاجار
در سبیل ناصرالدین شاه
و ریشه دارد در ویلاهای کانادا

پس ربطی به رییس بانک ملی ندارد
که رفته است دوش آب خنک بگیرد در جایی مثل پپسی
البته ما شاعران می‌دانیم
که دولت بی تقصیر است
و مجلس محترم بی تقصیر است
حتی آقای "ایگرگ" و "زد" بی تقصیرند
گناهکار واقعی نیروی جاذبه زمین است
و من هم بی تقصیرم
اما

وقتی کسی معذرت نمی‌خواهد
من عذر می‌خواهم از همه
مردم عذر می‌خواهند از شما
ما را ببخشید آقای "ایکس"
تصدقت بروم آقای "ایگرگ"
شما بی نظیرید آقای "زد"...


عوامل و ماموران محترم شهرداری تشکر .

در صبح روز سوم مهر 90 به محض ورود به خیابان احساس می کردیث که امروز با همه روزها فرق دارد مردم جور دیگر بودند انگار همه به یک جشن عمومی می رفتند اکثرا با چهره خندان به دور بر نگاه می کردند ماشینهای شهرداری زودتر از همیشه خیابانها را آب و جارو کرده بود

یک اتفاقی شاید افتاده بود مردم بدون اینکه با همدیگر صحبت کنند شادی خود را تقسیم می کردند

هر چه جلوتر می رفتی تفاوتها بیشتر می شد مقابل مدرسه پسرم ترمز کردم و او نیز مثل همه خوشحال به داخل مدرسه رفت ماموران و عوامل زحمت کش شهرداری در حال چیدن گل مقابل درب وردودی مدرسه بودند و یک جعبه شیرینی و لوح سپاس از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر را به مسئولین مدرسه تحویل می دادند ( این جعبه شیرینی برایم کار ابتکاری بود اما امشب یکی از عزیزان شهرداری گفتند که این کار هر سال ایشان یعنی شهرداری است ولی نمی دانم چرا ما امانت دار خوبی نیستیم . ...... بگذریم )  . اجمله  بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس

گرامی باد بر روی تاکسیها جلوه دیگری داشت   

پاسداشت حرمت معلم و دانش آموز از هر شاخه گل و شیرینی برای معلمان مهمتر است بحث چیدن گل و یا شیرینی چند کیلویی نیست بلکه یک اقدام خوب فرهنگی و عمل به دستور مولا ی متقیان حضرت علی (ع) که فرمودند من علمنی حرفا فقد سیرنی عبدا  می باشد کار خوب را باید گفت و تشکر نیز کرد

لذا بااین همه مقدمه چینی باید جمله آخری را نیز بگویم :

عوامل و مامورین  محترم و زحمت کش شهرداری و شهردار محترم و شورای محترم اسلامی شهر سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی بخاطر پاسداشت حرمت معلم و احترام به بازگشایی مدارس از آن همه زحمتی که به شهر ،  اعم از آب و جارو کردن شهر و گل و شیرینی و لوح سپاس تشکر می کنم

خدا قوت یا علی

تبریک هفته دفاع مقدس

با سلام خدمت همه دوستان که به بنده حقیر محبت دارند با  توجه به مشغله کاری ( چندین برنامه


فرهنگی در سطح شهر و برنامه بازگشایی مدرسه و.... ) نتوانستم چندان بروز باشم و امشب


خواستم  به هر شکل ممکن مطلبی را خدمت دوستان بنویسم


هفته دفاع مقدس را به همه رزمندگان و یادگاران 8 سال دفاع مقدس تبریک عرض می کنم و


بازگشایی مدارس که آغاز یک زندگی تازه در مدرسه و بین معلمان و دانش آموزان است به همه


معلمان زحمت کش و دانش آموزان عزیز تبریک عرض می کنم و آرزوی توفیق برای همه عزیزانم  دارم 

تحصیل در محضر رئیس مذهب شیعه

شهادت مظلومانه امام ششم حضرت امام جعفر صادق (ع) رئیس دانشگاه شیعه بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد   

 

          


مردى از امام صادق علیه السلام اندرزى درخواست نمود! آن حضرت به او فرمودند:
۱) اگر خداى تعالى روزى را به عهده گرفته است غصه خوردنت براى چیست؟!

ادامه مطلب ...

سلام بر دفاع مقدس

سلام بر لباسهای خاکی آغشته به خون و ماسه،    


                                سلام بر ایمان، جهاد، شهادت، 

سلام بر سجادههای سرخ عبادت،                      

                                       
  
   
سلام بر نواهای نینوایی،                        
                            سلام بر تاولهای شیمیایی،
                        
سلام بر زخم رهایی،                            
س
لام بر ترکشهای مأمور،     

         سلام بر تیرهای معذور،


سلام بر زخمهای باز                 

        سلام بر خبرهای تخریب،

سلام بر اسطورههای تهذیب،          

سلام بر منتظران بیشکیب،


هفته دفاع مقدس در سال جهاد اقتصادی بر تمامی رزمندگان دوران دفاع مقدس و بسیجیان سلحشور گرامی باد

ادامه مطلب ...