ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

ولایت پذیری یا ولایت گریزی؟

نمی شود هم ولایتی بود و هم بعضی اوقات ولایت گریز ! هم او را دوست داشته باشم و هم به حرفش گوش ندهم . 

چه کسانی بعد از رحلت پیامبر اعظم (ص) ولایت حضرت علی را نپذیرفتند همام اشخاصی که در رکاب یبامبر و بر سفره پیامبر بودند ،  در جنگ و صلح  ، در خوشی و بدی در همه احوال . 

اما چه شد که حتی حاضر نشدند در مراسم کفن و دفن پیامبر حضور داشته باشند ؟ 

حقیقت گریزی و  عدم قبول ولایت از ته دل فردی که همیشه و در همه حال کنار پیامبر بود دیگر به سخنان پیامبر توجهی نکند . نمی خواهم حضرت امام (ره) را با پیامبر (ص) مقایسه کنم و یا امام علی را با امام خامنه ای . لکن زمان و ولایت پذیری و و متعهد بودن افراد را بایستی مقایسه کرد .

در زمان حضرت امام (ره) هم.ه افرادی که یا واقعا" به ایشان اعتقاد داشتند و یا از ترس خارج شدن از دایره به ظاهر فدایی ولایت بودند ولی زمانی نگذشت که این افراد خود را لو دادند همایشها و جلسات خصوصی و دور زدن حکومت و یا لح کردن ضعفا و عمل نکردن به فرامین رهبری را می توان بر شمرد 

آنهایی که زمانی فرماند ه بودند و سردار شده اند امروز جلوتر از ولایت حرکت می کنند و ادعای من همه چیز را بهتر از همه می دانم دارند غافل از این که ولایت پذیری زمان و مکان مشخصی ندارد در همه زمانها و مکانها بایستی خود را ثابت کرد .

امروز هر کس در هر مقامی که باشد در هر لباسی که هست اگر خود را جلوتر از ولایت نداند و ذکری از مقالم عظمای ولایت امام خامنه ای  ببرد و در عمل به فرامین آقا پایبند باشد ولایت پذیر است و اگر خود را سرباز حضرت امام (ره ) بداند و خود را فرمانده و سردار و چه و چه بداند در هر موقعیتی هم که باشد و ذکری از ولایت امام خامنه ای نکند ولایت گریز است و نباید بدان اعتماد کرد . چرا که او ولایتی خود را در موقعیت می بیند مثل اشخاص دوران اصلاحات چه دولتش و چه مجلسش که همه در ظاهر می گفتند و در باطن بر ولایت و نظام ضربه می زدند .

امکروز باید بیش از گذشته تیز بین و هوشیار باشیم و در سه کلمه بصیرت بصیرت بصیرت 

نظرات 3 + ارسال نظر
صدای مرند چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 17:53 http://manotodarnahayatma.blogfa.com

با سلام؛
با تشکر از شما آقای محمد رضا ملکی ، خواهشمندیم در راستای پوشش اخبار مشکلات شهرستان مرند و اصالت خبری وبلاگ صدای مرند (manotodarnahayatma.blogfa.com ) لینک کنید.

با تشکر از جنابعالی

یک دوست پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 ساعت 15:15

جناب آقای ملکی عزیز بنده با شما هم عقیده هستم مشکل عصر ما عدم بصیرت خواص است مقام معظم رهبری فرمایش جالب تاریخی در این زمینه دارند معظم له می فرمایند:
بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین(ع) را برید همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت بیش رفت.
مثال عینی مکتوبات حضرتعالی همین شهردار عزیزمان هستند که از طرفی دم از ولایت می زنند واز طرفی مسئول روابط عمومی انتصاب می کنند که در جریانات فتنه (زمان آقای خاتمی) در دانشگاه تحصن نموده و چسب بر دهان می زنند.و تریبون فرهنگسرای شهرداری را تحویل افراد همفکر خودشان مثل آقای سعید<<<< قرار می دهند که .................

یک دوست شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 10:02

روحانی مسجدی داشتیم که می گفت در دعاهایتان حتما دعاکنید که خدا عاقبت همه را ختم به خیر کندوادامه میداد انسان قائم مقام رهبری میشود عاقبت به خیر نمی شودآدم مجتهد میشود اما عاقبت به خیر نمی شود دعا کنید در همه حال عاقبت به خیر شویم.
اللهم جعل عواقب امورنا خیرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد