ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

قانونمند مطالعه کنیم نوشته سیده محدثه یعقوبی روزنامه ایران


مطالعه یعنی خواندن کتاب یا نوشته ما را به بخشی از هدف خود در تأمین نیازمان می رساند.دانش آموزان برای بهبود و افزایش توان یادگیری باید اصولی را قبل از مطالعه، هنگام مطالعه و بعد از مطالعه به دقت رعایت کنند. ادامه مطلب ...

رشد علمی مسلمانان و نگرانی غرب بر گرفته از سایت تابناک


جمهوری اسلامی ایران در سی‌امین سال انقلاب اسلامی، دستاورد بزرگش را به نمایش گذاشت و نخستین قمر مصنوعی‌اش را با راکت ایرانی در مدار زمین قرار داد. این دستاورد بزرگ علمی و تکنیکی فوق‌العاده مهم، نقطه عطفی در تاریخ علمی مسلمانان است؛ به همین دلیل، می‌توان دلایل نگرانی قدرت‌های غربی را از جهات گوناگون قابل درک دانست که چرا غرب از پیشرفت‌های حقیقی علمی و صنعتی مسلمانان نگران می‌شود و چرا امید ایران و یا امید‌های مسلمانان، استعمارگران را ناامید و نگران می‌کند.

هم‌اکنون در پاسخ به این پرسش و البته با تحلیل ابعاد تاریخی، علمی، اقتصادی و سیاسی،

نگرانی‌های غرب را بررسی می‌کنیم:

ادامه مطلب ...

خالق داستان های 'حسنی' درگذشت

منوچهر احترامی، طنزپرداز ایرانی، شاعر، نویسنده کودکان و پژوهشگر درگذشت.

آقای احترامی روز ۲۲ بهمن در اثر عارضه قلبی در سن ۶۷ سالگی در تهران درگذشت.

از مشهورترین آثار آقای احترامی داستان های "حسنی" است که در میان آن داستان "حسنی نگو یه دسته گل" یکی از مشهورترین آثار او و یکی از محبوب ترین داستان ها نزد کودکان ایرانی است.

سوژه این داستان که زبانی شعر گونه دارد، پسر بچه نامرتبی است که می خواهد باحیوانات مختلف دوست شود اما حیوانات به علت نامرتبی اش با او صحبت نمی‌کنند، اما سرانجام این پسر بچه به حمام می‌رود و تمیز می‌شود و حیوانات هم با او دوست می شوند.

آقای احترامی در مصاحبه ای تیراژ این کتاب را بیش از ۵ میلیون نسخه عنوان کرده بود.

او متولد سال ۱۳۲۰ در تهران بود. آقای احترامی در مدرسه دارالفنون در رشته ادبی تحصیل کرده بود و از دانشکده حقوق دانشگاه تهران لیسانس حقوق داشت.

او از طنزنویسان مجله فکاهی "توفیق" بود که همکاری اش را با این مجله از سن ۱۷ سالگی آغاز کرد. او پس از انقلاب نیز با انتشار مجله طنز گل آقا از نویسندگان ثابت آن بود.

آقای احترامی سابقه فعالیت در مجله تهران مصور و فردوسی را هم در کارنامه خود داشت و مدتی هم در برنامه "صبح جمعه با شما" که از برنامه های تفریحی رادیو ایران بود فعالیت کرد.

او بیش از ۵۰ کتاب داستان برای کودکان نوشته است که عمده این کتاب ها در اوایل دهه شصت همزمان و در روزهای اوج جنگ هشت ساله ایران و عراق منتشر شد و برخی از آن نیز هم اینک تجدید چاپ می شود.

آقای احترامی در سال‌های اخیر با حضور در کلاس‌های طنزنویسی مؤسسه‌ گل‌آقا و دفتر طنز حوزه‌ هنری، تجربیاتش را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌داد. موسسه گل آقا با انتشار اطلاعیه ای درگذشت آقای احترامی را به جامعه فرهنگی ایران تسلیت گفته است.

مراسم تشییع پیکر منوچهر احترامی روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه از مقابل تالار وحدت تهران برگزار شد  

 

یادش گرامی و برای شادی آنمرحوم هنرمند صلوات  

برای دریافت امتیاز از کارگزینی نیازی به چاپ مقاله نیست

براساس  طرح جدید  دستورالعمل ارزشیابی و ارتقای شغلی، که از اول مهر ۸۷ ابلاغ شده، اگر مقاله فرهنگیان ارزشمند باشد، بدون چاپ در مطبوعات هم پذیرفته خواهد شد.
اما متاسفانه با گذشت ۵ ماه از شروع سال تحصیلی جدید، به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی، بعضی فرهنگیان هنوز از چنین تغییر و تعدیلی بی‌خبرند، در بخشنامه جدید ارزشیابی آمده است که هر معلمی حتی اگر جزوه ساده‌ای بنویسد، در ارزشیابی سالانه او لحاظ خواهد شد. البته کسانی که موفق شوند مقاله‌ای را در نشریات تخصصی منتشر کنند، امتیاز بیشتری خواهند گرفت

این گفته آقای ناصر سلیمان‌زاده، رئیس اداره ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش می باشد که قرار است بزودی معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش را نیز عهده‌دار شود،  

 

اما مسائل پیچیده اکثر شعبات گارگزینی های ادارات شهرستانها این امر مهم را هیچ وقت به مدارس ارسال نکرده اند . چون نمی خواهند معلمان به سادگی به امر نوشتن مقاله بپردازند

ادامه مطلب ...

اسدالله ایمانی امام جمعه شیرازو نماینده ولی فقیه استان فارس

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در حکمی با قدردانی از خدمات عالم فرزانه حجت الاسلام و المسلمین محی الدین حائری شیرازی، حجت‌الاسلام حاج شیخ اسدالله ایمانی را به امامت جمعه شیراز و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس منصوب کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، متن حکم به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجت‌‌الاسلام آقای حاج شیخ اسدالله ایمانی دامت افاضاته
اکنون که جنـاب حجـت الاســلام والمسلمین آقای حاج شیخ محی الدین حائری پس از سال‌ها حضور پرثمر در جایگاه امامت جمعه شیراز، اصرار بر کناره‌گیری از آن نموده‌اند، با قدردانی از خدمات آن عالم فرزانه، جنابعالی را که بحمدالله آراسته به زیور علم و عمل و برخوردار از فکر روشن و زبان گویا می‌باشید، به امامت جمعه شیراز و نمایندگی در استان فارس منصوب می‌کنم.

شهر شیراز در شمار نگین‌های درخشان این سرزمین پرافتخار است. مردم عزیز آن سامان همواره در گذشته و حال، به اخلاق شناخته شده و به میزبانی و ارادت به امامزادگان اهل بیت ـ علیهم السلام ـ سرافراز و سربلند بوده‌اند و در دوران سی ساله نیز از همه آزمون‌های دشوار و پرتلاش، با افتخار و موفقیت عبور کرده‌اند.

امید است حضور جنابعالی در پایگاه بلند امامت جمعه آن شهر محبوب، بر توفیقات آن مردم عزیز و اعتلای معنوی آنان بیفزاید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سیدعلی خامنه‌ا

زنگ‌ها فقط به صدا در می‌آیند

 

از آغاز سال تحصیلی تاکنون زنگ‌های مهر، شیر، گردشگری، امنیت اجتماعی، تربیت‌بدنی، بهداشت روانی، ایمنی، تدریس قرآن، انضباط اجتماعی، عاطفه‌ها، مقاومت، پیوند و التور در مدارس کشور به صدا در آمده است. زنگ‌هایی که تنها نواخته می‌شود و دیگر هیچ...........................

ادامه مطلب ...

متن کامل قطعنامه 22 بهمن 87



بسم الله الرحمن الرحیم
الم ترکیف ضرب الله مثلاً کلمة طیبة کشجرة طیبة اصلها ثابت و فرعها فی السماء * تؤتی اکلها حین باذن ربها و یضرب الله الامثال للناس لعلهم یتذکرون. (قرآن کریم)

کنون سی سال از ظهور ظفرمند معمار کبیر انقلاب اسلامی، ماندگار ترین چهره تاریخ معاصر جهان می گذارد، اما یاد الهام بخش و حماسه آفرین آن حکیم جاودانه، چون بهمن 1357 ، فکر و دل همه ایرانیان را با هر سلیقه و دیدگاه، سرشار از عدالت طلبی، ظلم ستیزی ، آزادیخواهی و پیشرفت ساخته و بی تردید یاد آن رهبر عزیز، در دل و جان این ملت جاودانه و زنده خواهد ماند.

تداوم رهبری مدبرانه و مقتدرانه کشتی انقلاب از دریای پرتلاطم حوادث این واقعیت را دگر بار آشکار می سازد که تقدیر الهی، هدایت این انقلاب عظیم را بعد از عروج روح خدا، به بزرگمردی سپرده است که کلام و نگاه و تدبیرش، همان کلام ، نگاه و تدبیر خمینی (رضوان الله تعالی علیه )است.



ادامه مطلب ...

بهترین سن برای ازدواج چند سالگی است؟

«۸۴سالگی! چون در آن سن مجبور نیستید کار کنید و می‌توانید هی دراز بکشید و فقط همدیگر را دوست داشته باشید.»         جودی، 8 ساله 

«مهدکودکم که تمام بشود، می‌روم و برای خودم دنبال زن می‌گردم!»    تام، 5 ساله

مدرسه قفسى تنگ براى کودکان نوشته شیرزاد عبداللهى

مدرسه قفسى تنگ براى کودکان

براساس بودجه بندى هر ساعت حجمى از مطالب کتاب را به مغز دانش آموزان منتقل کنى و آنها را از امتحان و نمره بترسانى. آموزشى مبتنى بر محفوظات و کودک به این قاعده تن نمى دهد. اخراج و کتک خوردن و توهین و تهدید را مى پذیرد، اما نظم تحمیلى را نمى پذیرد و چنین است که با وجود همه آسان گیرى ها در سال تحصیلى ۸۴-۸۳ یک میلیون و دویست هزار مردودى داریم که باید در یک کلاس درجا بزنند. حجم عظیمى از اتلاف منابع و مگر آنها که قبول مى شوند چه گلى به سر خود و جامعه شان زده اند. سئوال اساسى این است که خروجى این دستگاه عظیم با حدود ۷ میلیارد دلار بودجه سالانه چیست؟ ما بر سر کودکان ۶ ساله خود که چیزى کم از بهترین هاى دنیا ندارند، در ۱۲ سال تحصیل چه مى آوریم؟ همه اینها براى ما طبیعى شده است، چرا که ما به این وضعیت عادت کرده ایم و فکر مى کنیم مدرسه همین است که ما داریم.

ادامه مطلب ...

نماز و شیفتگی در برابر خدا قسمت اول

نماز و شیفتگی در برابر خدا

آیت الله دکتر محمد حسین بهشتی رحمه الله علیه  نماز را بابا حرکات و تعظیم کردن سر خود در برابر معبود خود را نوعی شیفتگی در برابر خدا به حساب می  آْورد 

ادامه مطلب ...