ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

عجایب و رسوائیهایی از روسای جمهور آمریکا

 

با مطالعه زندگی رؤسای جمهور آمریکا گهگاه نکات جالبی از خصوصیات و شخصیت آنها به دست‌  

 

می‌آید؛‌ اتهام به قتل، رسوای‌های اخلاقی، کار در سیرک و جمع‌آوری تیله از نکات قابل توجه زندگی  

 

این افراد است. و دنیا باید بخود افتخار کند که چنین انسانهایی می خواهند حاکم یکه تاز جهان شوند

 

چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا به پایان حیات سیاسی رسید این در حالی است که تاریخ برای  

 

هر کدام از این افراد که روزگاری در مسند قدرت در این کشور نشسته بودند، نکات جالبی را به  

 

خاطر سپرده و آن را برای جستجوگران بیان می‌کند. گروهی از آنان پیش از انتخاب به عنوان  

 

رئیس  جمهور در شغلهایی که از نظر اجتماعی بی‌ارزش بود اشتغال داشتند و گروهی از آنان  

 

مجرم  بوده یا عادات منحصر به فرد زیادی داشتند.  

 

 اما چهل و چهارمین  رئیس چمهور هم دارای خصو صیات و ویژگیهایی است که بعدا" مشخص  

 

خواهد شد  
 

 "لیندون جانسون" (1963-1969) پیش از ریاست‌جمهوری زباله جمع می‌کرد،

 

ریگان در ابتدای جوانی خود در یک سیرک کار می‌کرد.  

 

تنها رئیس‌جمهور مجرد آمریکا که اصلا ازدواج نکرد "جیمز بوکانان" (1857-1861) بود،  

 

 "کالفت کولیدج" (1923-1929) با 10 ساعت خواب در روز پرخواب‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا  

 

لقب  گرفته است.  

و.................

با مطالعه زندگی رؤسای جمهور آمریکا گهگاه نکات جالبی از خصوصیات و شخصیت آنها به دست‌ می‌آید؛‌ اتهام به قتل، رسوای‌های اخلاقی، کار در سیرک و جمع‌آوری تیله از نکات قابل توجه زندگی این افراد است.

چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا به پایان حیات سیاسی رسید این در حالی است که تاریخ برای هر کدام از این افراد که روزگاری در مسند قدرت در این کشور نشسته بودند، نکات جالبی را به خاطر سپرده و آن را برای جستجوگران بیان می‌کند. گروهی از آنان پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور در شغلهایی که از نظر اجتماعی بی‌ارزش بود اشتغال داشتند و گروهی از آنان مجرم بوده یا عادات منحصر به فرد زیادی داشتند.  

 اما چهل و چهارمین  رئیس چمهور هم دارای خصو صیات و ویژگیهایی است که بعدا" مشخص خواهد شد  

عجایبی از روسای جمهور آمریکا

بررسی‌ها نشان می‌دهد "جیمز مادیسون" (1806 تا 1817) با 163 سانتیمتر قد و 45 کیلوگرم وزن، کوتاه‌قدترین رئیس‌جمهور آمریکا بوده، "آبراهام لینکلن" (1861-1865) با 193 سانتیمتر بلندقد‌ترین و "ویلیام تافت" (1909-1913) با 136 کیلوگرم وزن، سنگین‌وزن‌ترین رؤسای جمهور آمریکا لقب گرفته‌اند.
"رونالد ریگان" چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا با 69 سال سن در زمان انتخاب به این سمت، پیرترین و "جان‌اف کندی" با 43 سال سن در زمان انتخاب، جوان‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می‌رود، البته "تئودور روزولت" که در ابتدا به عنوان معاون "ویلیام مک کینلی" رئیس‌جمهور آمریکا در سالهای 1901 تا 1909 انتخاب شد و بعد از ترور وی جانشین او شد، از این نظر از کندی پیش است و در زمان آغاز ریاست‌جمهوری 42 سال بیشتر نداشت.
چهار رئیس‌جمهور آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری خود ترور شده‌اند، این چهار تن عبارتند از : "آبراهام لینکلن"، "جیمز گارفیلد"( 1881-1881)، "ویلیام مک کینلی" ( 1897-1901) و "جان اف کندی" (1961-1963).
شش رئیس‌جمهور نیز از سوء قصد جان سالم به در برده‌اند که عبارتند از: "اندرو جکسون" (1829-1837) "تئودور روزولت" و "فرانکلین روزولت" ( 1933-1945) "هری ترومن" (1945-1953)، "جرارد فورد" و "رونالد ریگان".
همچنین چهار نفر نیز در زمان ریاست‌جمهوری به مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند که شامل افراد زیر است: "ویلیام هریسون" (1841) که بلندترین نطق رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از انتخاب به این سمت را در میان برف ایراد کرد و تنها یک ماه این سمت را در اختیار داشت که بیشتر آن را نیز در بستر بیماری به سر برد، "وارن هاردنگ" (1921-1923) که با سکته قلبی یا بوسیله خودکشی یا قتل از دنیا رفت، دومین این افراد بود، او رئیس‌جمهوری فاسد و شهوتران بود.
سه تن از رؤسای جمهور آمریکا نیز در سالروز عید استقلال این کشور از دنیا رفته‌اند که "جان آدامز"، "توماس جفرسون" و "جیمز مونرو" هستند.
موضوع جالب دیگر درباره شغل‌های روسای جمهور آمریکا پیش از انتخاب به این سمت است،‌ "لیندون جانسون" (1963-1969) پیش از ریاست‌جمهوری زباله جمع می‌کرد، او شغلهای دربانی، آشپزی، شستشوی ظروف، واکس‌زنی و برخی شغلهای اینچنینی دیگر را نیز تجربه کرده بود، "جیمز گارفیلد" نیز وضعیتی مشابه داشت او نیز شغلهایی چون سازندگی قایق،‌ نجاری و تدریس را عهده دار بود، غیر از جانسون، "جرارد فورد" و "رونالد ریگان" نیز در شغل شستشوی ظروف فعالیت کرده بودند.
جرارد فورد علاوه بر شستشوی ظروف، باغبانی، آشپزی و مربی فوتبال و بوکس، مدتی را نیز به صورت مانکن (مد لباس) گذرانده بود، ریگان در ابتدای جوانی خود در یک سیرک کار می‌کرد.
از دیگر شغلهای رؤسای جمهور آمریکا، خیاطی، لباسشویی،‌ فروشنده روزنامه و مجلات، کار در شرابخانه‌ها و هیزم شکن بود که افرادی مانند "میلارد فیلمور" (1850-1853) "اندرو جانسون"، "هربرت هوفر" (1929-1933) ، "فارن بورن" (1837-1841)، "ریچارد نیکسون" (1969-1974) به آن اشتغال داشتند.
تنها رئیس‌جمهور مجرد آمریکا که اصلا ازدواج نکرد "جیمز بوکانان" (1857-1861) بود، "گروفر کلیفلند" نیز بعد از برگزیده شدن به این سمت ازدواج کرد. "جان تیلور" نیز با 15 فرزند دختر و پسر در میان رؤسای جمهور آمریکا بیشترین فرزند را داشت.
همچنین "کالفت کولیدج" (1923-1929) با 10 ساعت خواب در روز پرخواب‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا لقب گرفته است.

رسوایی‌های روسای جمهور آمریکا

از رسوایی‌های که توسط رؤسای جمهور آمریکا صورت می‌گرفت می‌توان به ویژگی خاص "کوئنسی آدامز" (1825-1829) اشاره کرد، وی عادت داشت که صبحها به صورت کاملا برهنه در رودخانه بوتومیک در واشنگتن به شنا بپردازد،‌ "جرج واشنگتن" (1789-1797)، "جان آدامز" و "توماس جفرسون" (1801- 1809) روسای اول تا سوم آمریکا که از مؤسسان آمریکا نیز به شمار می‌رفتند، عادت داشتند برای خود تیله جمع‌آوری و نگهداری کنند.
علاوه بر این سه رئیس‌جمهور آمریکا فرزندان نامشروع داشتند: این افراد عبارتند از: "توماس جفرسون"،"گروفر کلیولند" و "وارن هاردنگ".
از دیگر رسوایی‌های رؤسای جمهور آمریکا اعتیاد به مواد مخدر بود، "فرانکلین پرس" ( 1853-1857)، "اولیسس گرانت" (1869-1877) و "جرج بوش" رئیس‌جمهور کنونی آمریکا (پیش از رسیدن به سمت ریاست‌جمهوری) از جمله این افراد هستند.
هفت رئیس‌جمهور آمریکا، فساد اخلاقی داشتند که آخرین آنها "بیل‌کلینتون" رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اولین نفر "توماس جفرسون" از بنیانگذاران این کشور بود.
دو رئیس جمهور آمریکا نیز در این میان به قتل متهم بودند، اولین این افراد "جرج واشنگتن" بود که به قتل سفیر وقت فرانسه در صلح میان دو کشور متهم شد و نفر دوم "اندرو جکسون" (1929-1937) بود که یکی از دشمنان خود را با روش دوئل کشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد