ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

ترک سالن اجلاس توسط حامیان صهیونیسم ، هنگام سخنرانی احمدی‏نژاد

 
پس از آنکه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران رسمی در اجلاس  
 
ضدنژادپرستی " دوربان 2" پشت تریبون قرار گرفت، یک نژادپرست با پرتاب  
 
گوجه‌فرنگی به سمت دکتر احمدی‌نژاد حمله کرد. برخی کشورها هنگامی  
 
که احمدی نژاد در سخنان خود به این جمله رسید" اسرائیل به  بهانه آزار  
 
یهودیان در جنگ جهانی دوم ظالم ترین رژیم نژاد پرستانه را در دنیا ایجاد کرده 
 
 است"، در اقدامی توهین آمیز سالن اجلاس را ترک کردند.

 

برخی شرکت کنندگان اروپائی هنگام سخنرانی احمدی نژاد در اقدامی توهین آمیز اقدام به ترک سالن اجلاس دوربان 2 کردند.

خبرنگار بین الملل «تابناک» گزارش داد، به علت بی تدبیری و سهل انگاری مسئولان اجلاس، عده ای از معترضین افراطی با موهای مصنوعی روشن هنگامی که احمدی نژاد قصد شروع سخنرانی را داشت در این کار اختلال ایجاد کردند.

گفتنی است این اقدامات ناشایست تا آنجا ادامه داشت که، احمدی نژاد سخن از نژاد پرستی رژیم غاصب اسرائیل به میان آورد.


برخی نمایندگان اتحادیه اروپا هنگامی که احمدی نژاد در سخنان خود به این جمله رسید" اسرائیل به بهانه آزار یهودیان در جنگ جهانی دوم ظالم ترین رژیم نژاد پرستانه را در دنیا ایجاد کرده است"، در اقدامی توهین آمیز سالن اجلاس ضد نژاد پرستی سازمان ملل موسوم به دوربان 2 را ترک کردند.

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی گفت: صهیونیسم و جنبش ملی یهودی نمادی از نژادپرستی است و صهیونیستها را متهم به سلطه بر منابع اقتصادی و سیاسی برای ساکت کردن دیگران کرد. وی همچنین از حمله برخی کشورهای به افغانستان به رهبری آمریکا انتقاد کرد.

گفتنی است یک سایت حامی دولت نیز از پرتاب گوجه به سمت احمدی‏نژاد توسط یک نژادپرست خبر داد.

این سایت حامی دولت گزارش داده است: پس از آنکه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران رسمی در اجلاس ضدنژادپرستی "دوربان 2" پشت تریبون قرار گرفت، یک نژادپرست با پرتاب گوجه‌فرنگی به سمت دکتر احمدی‌نژاد حمله کرد که توسط حاضران در سالن هو شد.

پس از این اقدام و بیرون کردن وی و همدست صهیونیستش از سالن، حضار به صورت ممتد به تشویق احمدی‌نژاد پرداختند.

رئیس‌جمهور در واکنش به این اقدام، گفت: من از همه حضار عزیز استدعا دارم که اینها را ببخشند اینها بی‌اطلاع هستند. این بخش از سخنان دکتر احمدی‌نژاد باز هم با تشویق حاضران همراه شد.»

به گزارش «تابناک»، تا کنون 9 کشور از جمله آمریکا و اسراییل با ادعای نگرانی از عادلانه نبودن این اجلاس آن را تحریم کرده اند. اسراییل با عصبانیت سفیر خود در سوئیس را در اعتراض به دیدار هانس رودولف مرز رئیس جمهور سوئیس با احمدی نژاد در آخرین ساعات روز یکشنبه فراخوانده است.

این اجلاس بعد از ماهها مذاکرات فشرده درمورد بیانیه پایانی آن برگزار می شود که در طی این روند کشورهای مسلمان خواستار انتقاد از اسراییل به خاطر نحوه رفتار با فلسطینیها و توهین به مذاهب دیگر به ویژه اسلام شده بودند.در حالیکه اوباما اعلام کرده که لحن بیانیه قبلی ناعادلانه بوده و به علت تکرار دوباره آن در کنفرانس امسال هم این اجلاس را تحریم کرده اند بسیاری مسلمانان معتقدند که توهینهای ضمنی و آشکار به اسلام از زمان حملات تروریستی سال 2001 به آمریکا بسیار زیاد شده است. آنها به ماجرای کاریکاتورهای پیامبردر سال 2005 که در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و منجر به ناارامیهای زیادی در کشورهای مسلمان شد اشاره کرده و همچنین از اتهاماتی که مقامهای غربی با آنها مسلمانان بی گناه را هدف قرار می دهند ابراز ناراحتی می کنند.

اما خواسته کشورهای مسلمان با مقامت شدید آمریکا و سایر کشورهای غربی که برخی از آنها در این کنفرانس شرکت کردند روبرو شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد