ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

واکنش دبیرکل موتلفه به طرح حل اختلافات انتخاباتی در مجمع تشخیص م

دبیر کل حزب موتلفه  
 
اسلامی در پاسخ به این  
 سوال که برخی مطرح کردند که حل و فصل اختلافات انتخاباتی باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی شود، گفت: من معتقدم به کار گرفتن هر دستگاه و سازوکاری غیر از آنچه در قانون آمده بدعت گذاری و خلاف قانون است.

اختصاصی/
واکنش دبیرکل موتلفه به طرح حل اختلافات انتخاباتی در مجمع تشخیص مصلحت
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی مطرح کردند که حل و فصل اختلافات انتخاباتی باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی شود، گفت: من معتقدم به کار گرفتن هر دستگاه و سازوکاری غیر از آنچه در قانون آمده بدعت گذاری و خلاف قانون است.

"محمد نبی حبیبی" پس از بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر سلامت و صحت انتخابات در ایران گفت: ساز و کارهایی که در قانون اساسی ایران وجود دارد، سازوکارهایی غنی و با ظرفیت خوب و بالایی است این سازوکارها پر ظرفیت و جوابگو است.
وی گفت: یکی از مباحث تعجب‌آور این انتخابات اعلام پیروزی میر حسین موسوی توسط شخص خودش قبل از شمارش صندوق های رای بود. شب انتخابات و قبل از شروع شمارش آرا میر حسین موسوی با دعوت خبرنگاران داخلی و خارجی به صورت رسمی پیروزی خود را اعلام می کند. بیان این مساله واقعا برای تمامی مردم جای تعجب داشت و در انتخابات ایران سابقه نداشت.
وی اظهار داشت: من از موسوی که نخست وزیر ایران بوده تعجب می کنم که با چه معیاری چنین ادعایی کرده است، به فرض آنکه در نظر سنجی ها هم دریافت های نادرستی به او ارائه شده باشد ولی او چگونه به خود اجازه می دهد قبل از شمارش آرا این مساله را بیان کند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه این حزب از چند ماه گذشته نظرسنجی های مختلفی برای انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است، گفت: در نظر سنجی هایی که داشتیم، در تمام نقاط کشور رای موسوی بالا نبود و در تمامی استان ها و شهرستان ها احمدی نژاد از او پیشی گرفته بود.
وی تاکید کرد: پنج روز پیش از انتخابات در یک آمارگیری که از سوی حزب موتلفه انجام گرفت، فاصله احمدی نژاد از موسوی بسیار زیاد بود.
حبیبی با اشاره به اینکه رای احمدی نژاد در استان تهران نیز بیشتر از موسوی بود گفت: در مناطق 22 گانه رای موسوی بالاتر از احمدی نژاد بود ولی در شهرستان و استان تهران احمدی نژاد در صدر قرار داشت.
وی با اشاره به ادعای موسوی مبنی بر تقلب در انتخابات گفت: موسوی بیاید صندوقی را معرفی کند و بگوید در این صندوق مشکلی وجود داشته ولی او تا به حال این کار را نکرده و تنها دیگران را متهم به دروغ کرده است در حالی که در این مساله او خود دروغ می گوید.
حبیبی با اشاره به اینکه هیات های اجرایی و دستگاه های نظارتی انتخابات باید ادعای حیثیت کرده و از موسوی شکایت کنند، گفت: او 600 هزار ناظر انتخابات را متهم کرده است و آنان باید با طرح شکایت تکلیف این مساله را روشن کنند.
وی دعوت موسوی از مردم برای حضور در راهپیمایی را نادرست دانست و گفت: موسوی نباید دست به چنین کاری می زد. او که سال ها نخست وزیر ایران بود واقعا نمی دانست که ممکن است در این بین درگیری هایی رخ دهد؟ او مسئول تمام اتفاقات جانی و مالی رخ داده در راهپیمایی ها است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اکید کرد: در این راهپیمایی ها یک عده افراد مسلح دستگیر شدند که آمده بودند که تنها فضا را به اغتشاش بکشند. آنان بی هدف شلیک می کردند. مهم نبود به چه کسی شلیک کنند فقط تیراندازی می کردند. موسوی مسئول است و باید جوابگوی تمامی این مسائل باشد.
حبیبی در پاسخ به این سوال که برخی مطرح کردند که حل و فصل اختلافات انتخاباتی باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی شود، گفت: من معتقدم به کار گرفتن هر دستگاه و سازوکاری غیر از آنچه در قانون آمده بدعت گذاری و خلاف قانون است. موسوی که مدعی قانون گرایی است چرا به قانون و دستگاه های اجرایی کشور احترام نمی گذارد؟
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه مصاحبه با ایرنا، مجمع روحانیون مبارز را در به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان در راهپیمایی روز شنبه مقصر دانست و تاکید کرد: مجمع روحانیون مبارز روز پنجشنبه، قبل از سخنرانی روز جمعه رهبر معظم انقلاب، بیانیه ای را برای راهپیمایی صادر کردند.
وی گفت: صدور این بیانیه در حالی بود که آنان می دانستند رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان نکته های مهمی را مطرح می کنند ولی با این حال صبر نکردند و بیانیه را صادر کردند.
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی آنان بدون هیچ مجوز و غیر قانونی بود، گفت: آنان پس از دعوت به آرامش رهبر معظم انقلاب باز هم حاضر نشدند که راهپیمایی را لغو کنند. آنان که دم از پیروی از گفته های امام (ره) می کنند، به گفته های او عمل نکردند.
وی اظهار داشت: آنان با لغو راهپیمایی در دو ساعت قبل از برگزاری آن، عملا مسئول اتفاقات رخ داده در آن روز هستند و گرفتن مجلس ختم برای شهدای آن روز نیز تنها یک کار سیاسی است.
حبیبی اظهار داشت: من از مجمع روحانیون تعجب می کنم، چرا به جای اینکه مردم را دعوت به آرامش کنند دست به این کارها می زنند. تمام فعالیت های آنان در چارچوب توطئه است.
وی در ادامه اظهار داشت: موسوی امروز دیگر حرفی برای گفتن ندارد زیرا هیچ مستنداتی مبنی بر تخلف در انتخابات به دست نیاورده و نمی تواند ادعایی داشته باشد.
وی با اشاره به حمایت رضا پهلوی فرزند مخلوع شاه از موسوی نیز اظهار داشت: موسوی باید اظهارات این افراد را به دقت مورد مطالعه قرار دهد.
«امروز یکسری طراحی ها برای ایجاد حرکت تند در کشور توسط بیگانگان انجام شده، گزارش هایی که از اقدامات موسوی در تهران به گوش بیگانگان رسیده، باعث شده آنان فکر کنند که تهدیدهایشان به بار نشسته است این همان تصوری است که آنان از وقایع 18 داشتند در آنجا هم فکر می کردند کار تمام است.»
وی اظهار داشت: آنان تصورشان این بود که نظام با یک شورش خیابانی سقوط می کند ولی این خیال آنان باطل است.
حبیبی تاکید کرد: موسوی بداند که امروز بین حرف های او و روسای جمهور آمریکا و انگلیس و کشورهای مخالف ایران مشابهت های زیادی وجود دارد. او باید این ابهامات را رفع کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد