ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

تناقض در گفتار علی مطهری

آقای مطهری باید یاد آور شوم دروغگو حافظه ندارد یعنی گفتن یک دروغ بیشمار  

 

دروغ به همراه خواهد داشت   

ایشان با عدم درک درست از وضعیت در حال سپری کردن اوقات خوششان می باشند ..... 

 

در زمان طاغوت یکی از نمایندگان در مجلس از وزیر نفت  

 

در خصوص پول نفت سئوال کرده بود 

 

گفتند سئوالت را بررسی می کنیم و جواب می دهیم شب هنگام درب منزل اقای نماینده به صدا در می آید در را که باز می کند اقای وزیر نفت با چند تا از دوستان برای شب نشینی آمده بودند و در آنجا به او می گویند که شما ادم خوبی هستید و ما می دانیم که شما نگران کشور شده اید  

 

شما نگران نباشید  

 

ما سعی خواهیم کرد که جواب قانع کننده ای برای شما پیدا کنیم ولی این جمدان را تحویل بگیر بعد ببینیم چه می شود نماینده بادیدن چمدان پر از پول سئوالش از وزیر نفت یادش می رود و بعد از خوش و بش اقای وزیر خداحافظی می کند و می رود 

 

 آقای نماینده از آن به بعد وقتی پولش تمام می شد از وزیر نفت سئوال می کرد بعد از مدتها از این قضیه در اخرین بار که از وزیر سئوال می پرسد شب هنگام بر خلاف گذشته یکی از افراد وزیر داخل منزل ایشان می شود و پاکتی کوچک و لی سنگین را به او می دهد 

 

 آقای نماینده وقتی پاکت را باز می کند نامه وزیر با یک کلت کمری روبرو می شود 

 

 آقای وزیر نوشته بود سهم شما از نفت تمام شده است   

علی مطهری: فرزندان رفسنجانی محاکمه شوند

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به سوالات "شبکه ایران" درباره تناقضهای اظهارات امروزش با آنچه در سال 1379 و در مصاحبه با روزنامه کیهان داشته است، پاسخ گفت.

آقای مطهری در جریان مصاحبه جنجالی 9 سال پیش خود با کیهان، به انتقاد صریح از خانواده آقای هاشمی رفسنجانی پرداخت و درباره رفتارهای مالی و سیاسی-رسانه ای فرزندان او شبهات کم سابقه ای مطرح کرد.

او در انتقاد از فضای بسته دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی به کیهان گفت که "بعد از جنگ و در دوران سازندگی واقعا اشکالات غیرقابل توجیهی به‌وجود آمد که البته همه آنها را نمی‌توان متوجه آقای هاشمی دانست. به عقیده من در دوره سازندگی آزادی بیان به اندازه کافی وجود نداشت و در نتیجه بسیاری از تخلفات مکتوم می‌ماند مثل قتل‌های سیاسی که بعدها معلوم شد کسی از آن خبر نداشت."

این نماینده مجلس تاکید کرده بود که "ورود و دخالت اقوام رییس‌جمهور(هاشمی) در تمام شئون سیاسی و اقتصادی واقعا درست نبود. اینکه اینها بیایند در اکثر مراکز حساس اقتصادی مسلط شوند، این چه دلیل موجهی دارد؟ مثلا در وزارت نفت آنجایی که باید معاملات مهم انجام شود حتما باید از نزدیکان ایشان باشد."

آقای مطهری البته علت احتمالی استفاده از نزدیکان در برخی پست ها را اطمینان و اعتماد آقای هاشمی دانسته اما در ادامه گفته بود که "تا یک حدی این استدلال قابل قبول است. مثلا اینکه پسرشان رییس دفترشان باشد؛ ولی حالا حتما باید "کیش" هم "دست اینها" باشد، وزارت نفت هم "زیر نفوذ اینها" باشد، فلان کارخانه خودروسازی هم "مال اینها" باشد و انحصار صادرات فلان محصول "در اختیارشان" باشد؟ اینها هم توجیه امنیتی دارد؟ اینها را که دیگر نمی‌شود براساس مصالح ملی توجیه کرد."

او همچنین گفته بود که باب حمله به مقدسات نیز از خانواده هاشمی و نقش آفرینی های یکی از فرزندان او آغاز شده است: "خب، وقتی یک خانواده‌ای اینقدر دست‌شان در امور اقتصادی و قدرت سیاسی باز باشد، کم‌کم جسارت پیدا می‌کنند و متعرض امور مقدس هم می‌شوند. مثلا دختر ایشان به چه مجوزی باید آزاد باشد که احکام اسلام را به راحتی زیر سوال ببرد؟ خب این خانم در آن روزنامه‌ای که داشت خیلی راحت نوشت چرا باید دیه مرد دو برابر زن باشد یا چرا حکم اثر چنین و چنان است؟ اصلا باب حمله به مقدسات از آن موقع باز شد و اینها فسادهایی بود که از آن وقت جان گرفت و در جامعه گسترش پیدا کرد."

*موضع من هیچ تفاوتی با سال 79 نکرده است

بر اساس این گفته های آقای مطهری و تفاوت آن با حمایت های اخیر او از خانواده آقای هاشمی، گفته می شود که مواضع سیاسی این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دچار تغییر شده است اما آقای مطهری نظر فعالان سیاسی را رد کرد و به شبکه ایران گفت که "موضع من هیچ تفاوتی با سال 79 نکرده است."

نماینده تهران در مجلس افزود: سخنان من در سال 79 ناظر بر این نکته بود که باید فعالیت‌های اقتصادی برخی از فرزندان آقای هاشمی شفاف شود و به شایعات مطرح شده در آن زمان پاسخ و پایان داده شود.

او در عین حال با انتقاد مجدد از سخنان رئیس‌جمهور در مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی که پرسشهایی را درباره ثروت میلیاردی برخی فرزندان آقای هاشمی عنوان کرده بود، مطرح کردن این سخنان در مناظره تلویزیونی را وسیله‌ای برای افزایش آرا خواند.

به گفته آقای مطهری تا زمانی که چیزی در دادگاه صالح اثبات نشده است، نباید آن را به صورت یک امر مسلم از یک رسانه خصوصا رسانه‌ی ملی اعلام کرد.

سخنان آقای مطهری در حالی است که رئیس جمهور در بخشی از این مناظره با بیان مستنداتی خطاب به موسوی عنوان کرد: "بی‌قانونی، استات اویل است و طرف در اینجا محاکمه می‌شود اما از زندان فراری داده می‌شود و به خارج می رود و ته این جریان پسر آقای هاشمی حضور دارد و بی‌قانونی،(درحقیقت) در پسران برخی از همین آقایان است که امروز از شما حمایت می‌کنند."

با این حال، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در توضیح علت تناقض سخنان 9 سال پیش خود با اعتراض امروزش به سخنان رئیس جمهور عنوان کرد: ‌نحوه بیان من فرق می‌کرد، من گفتم باید اتهاماتی که درباره‌ی فرزندان آقای هاشمی مطرح است روشن شود، اما این اتهامات را به عنوان جرم مسلم بیان نکردم. من گفته بودم به طور کلی فرزندان رئیس جمهور نباید در کارهای بزرگ اقتصادی دخالت کنند چون هر مقدار هم که پاک باشند شایعه برایشان درست می شود.

* اتهام به کیهان

آقای مطهری حتی مسئولان روزنامه کیهان را به "دست بردن" و "تغییر" مصاحبه اش متهم کرد.

او عنوان کرد که در مصاحبه ای که با روزنامه کیهان داشته، در برخی تعبیرات دست برده شده بود و مطابق مذاق کیهان در آمده بود: "روزنامه کیهان هم به دخل و تصرف اندک اما جهت دار در مصاحبه من پرداخته بود و از ارائه آن به من پیش از چاپ خودداری کرد."

آقای مطهری در پاسخ به اینکه آیا مسئولان روزنامه کیهان در نقل قول‌های مستقیمی هم که از شما منتشر شده نیز دست برده‌اند، گفت: "در محتوای کلی مصاحبه امانت حفظ شده بود اما بعضی موارد به تناسب مواضع کیهان تیزتر یا ملایمتر شده بود."

این نماینده مجلس البته پس از انتشار مصاحبه اش در سال 79 که با انتقاد و اعتراض فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی از جمله محسن هاشمی در روزنامه جمهوری اسلامی مواجه شد، تا امروز هیچ یک از بخش های مصاحبه خود را تکذیب نکرده بود و حتی مدعی تغییر مصاحبه اش نشده بود.

*دختر هاشمی به احکام اسلام حمله کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد سخنانی که در انتقاد از دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 79 بیان کرده بود هم، توضیح داد که "این سخنان من امور ثابت شده بود چراکه خانم فائزه هاشمی در روزنامه زن به برخی از احکام اسلامی حمله کرده و آنها را زیر سئوال برده بود. این موضوع امر مسلمی بود که حتی خود آقای هاشمی هم از آن ناراحت بودند و با توقیف آن روزنامه موافق بودند . به هر حال صرف اتهام زنی نبود."

او درباره‌ی اتهاماتی که در ماههای اخیر درباره‌ی برخی فرزندان آقای هاشمی مطرح شده است نیز، اظهار داشت: اگر شاکی خصوصی وجود داشته باشد و یا مدعی العموم اراده بررسی این اتهامات را داشته باشد، باید آنها به اتهامات خود پاسخ گویند.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گام اول می‌تواند این باشد که آنان در تلویزیون حاضر شده و به اتهاماتشان پاسخ دهند تا اگر مردم قانع شدند این موضوع هم پایان یابد، بویژه اینکه بعد از آن مناظره به آنها فرصت دفاع داده نشد و آنها طلبکارند.

* فرزندان هاشمی محاکمه شوند

آقای مطهری در پاسخ به اینکه آیا به نظر شما مکان مناسب پاسخگویی به اتهامات مطرح شده رسانه‌ی ملی است یا دادگاه صالح، با عنوان اینکه "باید قانون اجرا شود"، گفت: استفاده از رسانه ملی نیز حق قانونی آنها به خاطر آن مناظره است . ولی اگر مقامات قضائی ضروری بدانند طبعاً لازم است برخی فرزندان آقای هاشمی نسبت به اتهاماتی که درباره‌ی آن‌ها مطرح شده است در محاکم قضایی حاضر شوند، مخصوصا از این جهت که به ابهامات و شایعات مطرح شده، پاسخ داده شود.

او در عین حال گفت:‌ به دلیل اینکه اکنون در شرایط فتنه قرار داریم و آنها هدف تهاجم حامیان دولت قرار دارند ممکن است فعلاً تمایلی به این کار نداشته باشند ولی در شرایط طبیعی از قرار اطلاع آماده پاسخ گویی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در حالی از آمادگی فرزندان آقای هاشمی برای حضور در دادگاه سخن می گوید که با وجود هشدار دادستان کل تهران، دادستان کل کشور و وزیر اطلاعات درباره حاضر شدن آنان در پیشگاه قانون، فرزندان آقای هاشمی تن به این کار نداده و تنها به صدور چند نامه اعتراض آمیز بسنده کرده اند.

آقای مطهری در ادامه به این سوال که آیا نباید قانون درباره‌ی همه متهمان یکسان اجرا شود و فرزندان آقای هاشمی هم در کنار سایر متهمانی که این روزها در دادگاه حضور می‌یابند در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرند، گفت: اتهام برخی فرزندان آقای هاشمی ارتباطی به اغتشاشات اخیر ندارد. اگر هم در اغتشاشات بعد از انتخابات نقشی داشته‌اند به خاطر عصبانیت از سخنانی بود که آقای احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی درباره آن‌ها بیان کردند. من تا حدودی به آن‌ها حق می دهم و طبیعی است که آنها در مقابل سخنان رئیس‌جمهور اقداماتی انجام دهند.

تایید تلویحی دست داشتن فرزندان آقای هاشمی در اغتشاشات پس از انتخابات از سوی این نماینده مجلس، پیش از این نیز از سوی فعالان سیاسی، دیگر اهالی بهارستان و مسئولان قضایی مورد توجه قرار گرفته است اما آقای هاشمی و فرزندانش تاکنون این موضوع را قبول نکرده اند.

*موسوی و کروبی راه خود را از اغتشاشگران جدا نکرده اند

آقای مطهری در ادامه درباره‌ی تاکید رهبر معظم انقلاب درباره "پرهیز خواص از موضع‌گیری‌های دو پهلو" با بیان اینکه نمی‌توان برای سخنان ایشان تعیین مصداق کرد، گفت: منظور رهبر انقلاب از این هشدار این است که به گونه‌ای موضع‌گیری کنیم که دشمن از مواضع ما به نفع خود استفاده نکند. البته صرف شادی دشمن دلیل بر غلط بودن یک حرف نیست بلکه اگر سخنی تنها اثرش شادی دشمن باشد گوینده باید در درستی راه خود تردید کند.

او در عین حال اظهار داشت که برخی از خواص در ماه‌های اخیر خلاف این موضوع عمل کرده‌اند و هشدار رهبری هم خطاب به همین افراد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع میرحسین موسوی و مهدی کروبی در ایام پس از انتخابات گفت: آقای موسوی و کروبی راه خود را از راه کسانی که اغتشاشات روز قدس، 13 آبان و 16 آذر را آفریدند و شعارهای ضد اسلام سر دادند به صراحت جدا نکردند و همین موضوع باعث شده که دشمن از مواضع آنها استفاده کند.

او افزود: شاید مقصود رهبر انقلاب همین موضع‌گیری‌های دو پهلو بوده است.

به گفته‌ی آقای مطهری در جریان حوادث پس از انتخابات هر دو جریان اشتباهاتی داشته‌اند البته یکی بیشتر و دیگری کمتر. وظیفه خواص این است که آنچه را می‌فهمند با شفافیت و صراحت بیان کنند. نظر رهبر انقلاب هم این نیست که خواص صرفا حرف ایشان را بیان کنند بلکه رهبری در یک سخنرانی دیگر فرمودند خواص نظر خودشان را بگویند اما سعی کنند به صواب و واقعیت نزدیک باشد. ولی متاسفانه عده‌ای سخنان ایشان را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که خواص باید یک طرف را فقط بکوبند و از طرف دیگر فقط حمایت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت گاهی خواص موضعی می‌گیرند که چند اثر دارد و یکی از آنها شادی دشمن است و بقیه در جهت اصلاح جامعه است.

او با بیان اینکه "این نوع موضع‌گیری هیچ مشکلی ندارد"، گفت درباره خود من این موضوع چند بار اتفاق افتاده است.

او با اشاره به گفته‌ی معروف امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "اگر دیدید دشمن از شما تعریف کرد به درستی کار خود شک کنید"، گفت:‌ منظور امام از این جمله ناظر به مواضعی است که تنها اثرش شادی دشمن باشد اما عده‌ای این چنین عنوان می‌کنند که منظور امام از این جمله هر نوع شادی دشمن از اظهارات خواص است. درحالی که اگر اینچنین در نظر بگیریم بیانیه 8 ماده‌ای امام خمینی یا برخی دیگر از کارهای ایشان هم دشمن را شاد کرد در حالی که آثار اصلاحی زیادی نیز داشت.

* دو موضع درباره یک موضوع

یکی دیگر از موضوعاتی که در ماههای اخیر سبب شگفتی رسانه ها شد نوشته ای بود که "علی مطهری" پس از درگذشت آقای منتظری در یکی از نشریات به انتشار رساند و طی آن به ذکر خاطره ای از ملاقاتش با او پرداخته بود.

آقای مطهری در این نوشته آورده است، در ملاقاتم به آقای منتظری گفتم که اگر شهید مطهری زنده بود اتفاقاتی چون عزل شما روی نمی‌داد.

مطهری در توضیح این ادعای خود نیز گفت: اگر شهید مطهری زنده بود آقای منتظری قائم مقامی رهبری را نمی‌پذیرفت چرا که او شهید مطهری را همانند برادر بزرگتر و اصلح می دانست. اما با فرض اینکه آقای منتظری قائم مقام هم می‌شد، نفوذ شهید مطهری در امام(ره) و آقای منتظری نمی‌گذاشت که اوضاع به این سمت کشیده شود و خیلی از حوادث دیگر پیش آید.

او در حالی به بیان این سخنان پرداخت که در مصاحبه ای که در سال 79 با روزنامه کیهان داشت، سخنان آقای منتظری در سال 1376 علیه مقدسات نظام را "سخیف" خواند و خواستار سکوت در قبال او شد تا به دور از جنجال آفرینی ها "عمرش به سر برسد."

آقای مطهری در بخشی از این مصاحبه گفت: "متن سخنرانی خیلی سخیف بود. بالاخره ایشان به تصریح حضرت امام (ره) صلاحیت کار سیاسی ندارند و حرف‌هایشان هم در این امور اصلا اعتبار ندارد، منظور من این بود که ما نباید جوری با ایشان برخورد کنیم که باعث سوءاستفاده دشمنان و اطرافیان ایشان که انسان‌های ناسالم و ناصالحی هستند، بشود. ما باید بزرگوارانه از کنار برخی کارهای آقای منتظری بگذریم. بالاخره عمر ایشان که عمر نوح نیست، تمام می‌شود. بهتر است سکوت کنیم در برابر کارهای ایشان تا غائله برای کشور درست نشود. می‌شود عاقلانه‌تر از کنار رفتار ایشان عبور کرد تا مشکلی درست نشود."

با این حال آقای مطهری پس از درگذشت آقای منتظری، او را "فقیه عالی قدر"ی دانست که درگذشتش "ثلمه ای در اسلام وارد کرد که هیچ چیز جایگزین آن نیست."

او همچنین آقای منتظری را نزدیک ترین دوست و یار شهید آیت الله مطهری نامید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد