ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

اقدام به موقع در جلوگیری از وقف دانشگاه آزاد؛

سلیمی نمین: 
 چسبندگی برخی از جریانات به اموال عمومی آنقدر زیاد است که براحتی از آن دل نمی‌کنند

در حالی که عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد، در اظهارات مختلفی اموال این دانشگاه را وقف شده دانسته و حتی مدعی شد که صیغه وقف اموال آن هم خوانده شده است، جلسه پایانی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد، بافته های مسئولان دانشگاه آزاد را پنبه کرد. 

 

آنان به هر حیله ای متوسل می شوند تا موضوع وقف را به نقطه دلخواه خود برسانند. 

 

این ترفندها نشان می‌دهد که هیچ هدف خیری در موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد وجود ندارد چرا که کسی برای انجام کار خیر به حیله و دروغ متوسل نمی شود. 

 

بر این اساس صیغه وقف اموال دانشگاه آزاد که آقای جاسبی از خوانده شدن آن سخن گفته بود، قطعا باطل است.

سلیمی نمین: چسبندگی برخی از جریانات به اموال عمومی آنقدر زیاد است که براحتی از آن دل نمی‌کنند

در حالی که عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد، در اظهارات مختلفی اموال این دانشگاه را وقف شده دانسته و حتی مدعی شد که صیغه وقف اموال آن هم خوانده شده است، جلسه پایانی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد، بافته های مسئولان دانشگاه آزاد را پنبه کرد.

به گزارش رجانیوز، اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد که در نتیجه بی توجهی مسئولان این دانشگاه به ضرب الاجل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح آن، از چند ماه پیش در دستور این شورا قرار گرفته بود، هفته گذشته آخرین گام‌های اصلاح خود را ادامه داد تا همه چیز به نقطه اول برگردد.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از پایان جلسه گفت: با توجه به اتمام اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی، این اساسنامه از طریق دبیرخانه و با امضای رئیس جمهور به دانشگاه آزاد ابلاغ خواهد شد.

او درباره موضوع جنجالی وقف اموال دانشگاه آزاد هم که گفته می شود موضوعی سیاسی است، اعلام کرد که "کلیه اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد به عنوان منابع عمومی تلقی شد، یعنی نه متعلق به دولت است و نه متعلق به بخش خصوصی بلکه متعلق به عموم ملت است."

به گفته کبگانیان "وقف در اساسنامه جدید قابل بررسیحقوقی و شرعی است و تصمیم‌گیری در مورد آن باید براساس اساسنامه اصلاح‌ شده صورت گیرد."

اما در شرایطی که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته کارشناسان حقوقی را تایید کرده و اموال دانشگاه آزاد را جز "منایع عمومی" تشخیص داده اند، مسئولان دانشگاه آزاد از ماه ها پیش بر وقف اموال این دانشگاه اصرار داشته و چندین بار اعلام کرده اند که دارایی هایی آن را وقف کرده اند.

در این راستا، مسئولان این دانشگاه حتی درصدد جمع آوری امضا از نمایندگان مجلس برای تشکر از آنچه موافقت رهبر معظم انقلاب با وقف اموال دانشگاه آزاد خوانده شد، بر آمدند.

این در حالی بود که دفتر رهبر معظم انقلاب پیش از این در اطلاعیه ای هرگونه موافقت ایشان با وقف اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد را تکذیب کرده بود.

عباس سلیمی نمین، از منتقدان جدی اقدامات مسئولان دانشگاه آزاد در گفت و گو با رجا نیوز، با بیان اینکه اهداف مسئولان دانشگاه آزاد تا حدی زیادی برای مردم روشن شده است، گفت: آنان به هر حیله ای متوسل می شوند تا موضوع وقف را به نقطه دلخواه خود برسانند.

او با اشاره به نسبت دروغی که به رهبر معظم انقلاب درباره موافقت ایشان با وقف اموال دانشگاه آزاد نسبت داده شده است، اضافه کرد: پس از تکذیب این ادعا، در گام بعدی گفته شد که از رهبری استفتا شده و ایشان موافقت کرده اند. این در حالی بود که استفتای رهبر انقلاب ناظر به "تصرف مالکانه" بود و تنها کسانی که در اموال "تصرف مالکانه" دارند، می توانند آن را وقف کنند.

به گفته سلیمی نمین، "تصرف مالکانه مربوط به اموال شخصی است و این موضوع هرگز شامل اموال دانشگاه آزاد نمی شد چرا که تصرف مسئولان دانشگاه آزاد در اموال این دانشگاه "تصرف مدیریتی" بود نه تصرف مالکانه. یعنی آنان تنها قادرند که بر اساس قانون در اموال دانشگاه آزاد تصرف کنند."

این منتقد مدیریت دانشگاه آزاد با بیان اینکه "این ترفند هم نتوانست به مسئولان دانشگاه آزاد کمکی کند"، افزود: "پس از این بود که آنان دست به ترفند جدیدی زدند که بر اساس این حیله بسیار زشت، به جمع آوری امضا از نمایندگان مجلس برای تشکر از آنچه موافقت رهبر معظم انقلاب با وقف اموال دانشگاه آزاد خوانده شد، روی آوردند."
به گفته او " متاسفانه برخی از نمایندگان هم که از پشت پرده موضوع مطلع نبودند این نامه را امضا کردند. البته وقتی مشخص شد که هرگز موافقتی از ناحیه رهبر انقلاب صورت نگرفته، امضا پس گرفته شد. علاوه بر این، موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد چه ربطی به نمایندگان مجلس دارد که مسئولان این دانشگاه درصدد جمع آوری امضا از آنان بودند."

سلیمی نمین گفت: این ترفندها نشان می‌دهد که هیچ هدف خیری در موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد وجود ندارد چرا که کسی برای انجام کار خیر به حیله و دروغ متوسل نمی شود.

سلیمی نمین ادامه داد: این موضوع برای ما و بسیاری از فعالان فرهنگی و سیاسی روشن بود اما پس از اقدامات اخیر مسئولان دانشگاه آزاد، عموم مردم هم به حیله آنان پی برده‌اند.

او در بیان علت تلاش و اصرار مسئولان دانشگاه آزاد بر وقف اموال این دانشگاه هم گفت که "آنان می خواهند اموال دانشگاه را از ید قدرت قانون خارج کنند چرا که اگر بتوانند این دارایی ها را خصوصی کنند، در حقیقت آن را از حوزه نظارت مردم و قانون خارج کرده اند و در این صورت نوع اداره این اموال و دانشگاه آزاد را متولی و شرایط وقف تعیین می کنند."

این منتقد دانشگاه آزاد، ترفندهای مسئولان این دانشگاه را تنها برای محقق نشدن دستور رهبر انقلاب درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد و در نتیجه، بازبودن دست مسئولان آن برای تصمیم گیری های خود محورانه دانست.

به گفته سلیمی نمین، مردم باید بدانند که "چسبندگی برخی جریانات به اموال عمومی آنقدر زیاد است که به راحتی حاضر نیستند از این اموال کلان که طی زمان زیادی از دست ملت خارج شده است، چشم پوشی کنند و آن را در چارچوب قانون قرار دهند چرا که در این صورت باید نظارت و چرخش نخبگان را بپذیرند، موضوعی که از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد محقق نشده و مدیریت آن بدون هیچ گونه قانون و نظارتی در اختیار یک گروه بوده است."

او در پاسخ به دلیل مسئولان دانشگاه آزاد برای وقف اموال این دانشگاه هم، عنوان کرد: برای دور بودن اموال دانشگاه آزاد از گزند حوادث، باید به قانون و نظارت تن داد نه اینکه از آن فرار کرد.

مسئولان دانشگاه آزاد اخیرا وقف اموال دانشگاه آزاد را موجب "دوری آن از گزند حوادث" دانسته بودند.
به گفته این منتقد دانشگاه آزاد، این سخن مثل این است که شهردار بگوید برای دوری اموال شهرداری از گزند حوادث، همه آن را به نام خودم می کنم.

سلیمی نمین این اقدامات را بدعت و انحراف در عرصه مدیریت دانست.
او درباره این موضوع که اموال دانشگاه آزاد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی "منابع عمومی" تلقی شده نیز گفت: بر این اساس صیغه وقف اموال دانشگاه آزاد که آقای جاسبی از خوانده شدن آن سخن گفته بود، قطعا باطل است.

به گفته این منتقد "البته مسئولان دانشگاه آزاد به اساسنامه ای هم که خودشان نوشته بودند عمل نکردند چرا که در یکی از بندهای آن تصریح شده است اگر دانشگاه آزاد منحل شود ، تمام اموال آن باید به وزارت علوم و بهداشت برسد. با این حال آنان بازهم درصدد وقف غیرقانونی آن برآمدند."

سلیمی نمین اقدامات ماه های اخیر مسئولان دانشگاه آزاد در راستای تلاش برای وقف اموال این دانشگاه را "دست و پا زدن" دانست و گفت که این تلاش ها همچنان ادامه خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد