ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)
ستوده  مرند

ستوده مرند

در فتنه ها ، چونان شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند .حضرت علی (ع)

خرمشهر

آمدم ای مأمن ارواح پاک

جان بگیرم در تو ای گلگونه خاک

کوچه هایت آشنای درد بود

خانه ات جولانگه نامرد بود

سانه هایت زخمی شلاقهاست

نخلهایت ، سوگوار بس عزاست

شهر من ، ای بستر دریای خون !

در تو جاری ، معنی قرآن کنون

ای صدافتهای عریان را ، ندیم

در بسیط رویش ایمان ، مقیم

تل خاک تو ، نشان از خانه هاست

بازوانت ، زخمی بیگانه هاست

ای قساوتهای دشمن را نشان

در هجوم وحشی قابیلیان

قامت سبز تو را خون رنگ رد

چهره ات را، دست دشمن چنگ زد

ماند خالی ، از تپش گهواره ها

بی سوار و غرقه در خون باره ها

از هجوم زخم چنگیز تتار

در کبودای تن تو ، یادگار

دیده ات ، بر چهر دشمن بسته است

آه ، می دانم که شمت خسته است

خانه و کاشانه ، گر تاراج شد

شاهد معراج انسان تاخدا

عرصه پیمان انسان با خدا

خون مردانت اگر بر خاک ریخت

نور ایمان بود و از افلاک ریخت

کودکانت ، گرچه در خون خفته اند

قصه بیداری ما گفته اند

قامت ستوار تو ، باز استوار

می نماید سبز در این گیرودار

شهر من ، ای شط پر خون آمدم

هان ! مپرس این جاده را چون آمدم !

زخمها در سینه دارم ، ریش ریش

نعش یاران برده ام بر دوش خویش

دیده ام ، تن های بی سر را به خاک

سینه ها دیدم فراوان ، چاک چاک

آسمان ، در چشم یاران تنگ شد

مسجد و محراب از خون ، رنگ شد

سنگ و خاک جاده با خون شسته ایم

زیر آوار ، آشنایان جسته ایم

این همه بیداد ، آخر بگذرد

زخم تیر و تیغ و خنجر ، بگذرد

باز ، هر گلدسته ای پرچم شود

شهر من ! ای شهر پر آوای درد

ای نشان پایداری در نبرد !

زیر هر گامی شقایق کاشتیم

تا که این پرچم فرا افراشتیم

قلب تاریخ زمینی شهر من !

غرقه در خون این چنینی شهر من !

 

حسین اسرافیلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد